اپلیکیشن Yik Yak به App Store بازگشت


امید دلیری 26 مرداد 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپلیکیشن Yik Yak به App Store بازگشت. این رسانه ی اجتماعی ناشناس اولین بار در سال 2013 راه اندازی شد. اکنون این اپلیکیشن اعلام کرده است که پس از یک تعطیلات چهار ساله به App Store بازگشته است.

اپلیکیشن Yik Yak این خبر را در حساب رسمی خود در توییتر اعلام کرد. این اپلیکیشن در حال حاضر فقط برای کاربران آیفون در ایالات متحده در دسترس می باشد. هرچند این شرکت وعده داده است که در دسترس بودن آن به سایر دستگاه ها و کشورها گسترش یابد. این اپلیکیشن به کاربران اجازه می دهد تا به صورت ناشناس در مورد موضوعاتی که توسط دیگران در شعاع پنج مایل قابل مشاهده باشد ، اظهار نظر کنند. در این اپلیکیشن ، پست ها به نام Yaks شناخته می شوند. Yaks یا پست ها می توانند همانند سیستم Reddit ، مطلوب و نامطلوب باشند. 

طبیعت ناشناس قالب اپلیکیشن Yik Yak در نهایت منجر به تهدید، آزار و اذیت، گفتار نفرت و دیگر پست های ناامید کننده شد. وبسایت The Verge گزارش جدیدی در این باره منتشر کرده است. به گفته این وبسایت ، مکانیسم های ایمنی و پاسخگویی مانند پیوند حساب رسانه های اجتماعی در سال 2016 معرفی شد و بعدا ساخته شد. این اپلیکیشن در سال 2017 متوقف و حذف شد.

نسخه جدید و بهبود یافته اپلیکیشن Yik Yak ، یک پلت فرم پیام رسان ناشناس محلی را احیا می کند. این شرکت قوانین و مقررات جدیدی را برای جلوگیری از بحث و جدل تصویب می کند. به عنوان مثال در وب سایت این اپلیکیشن ، یک لیست طولانی از موارد ممنوع را اعلام کرده است. مواردی مثل به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی ، قلدری، خودکشی ، خشونت ، تهدید و محتوای صریح جنسی. این اپلیکیشن را را می توان به صورت رایگان از App Store دانلود کرد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*