اپل نحوه استفاده از ویژگی 120Hz ProMotion برای مدل های Pro آیفون 13 را به توسعه دهندگان آموزش داد


امید دلیری 4 مهر 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل نحوه استفاده از ویژگی 120Hz ProMotion برای مدل های Pro آیفون 13 را به توسعه دهندگان آموزش داد. غول فناوری مستندات توسعه دهندگان خود را در مورد این ویژگی به روز کرده است. اپل به توسعه دهندگان نحوه درک عملکرد متغیر نرخ بازخوانی و استفاده ی درست از آن در مدل های Pro را توضیح داده است. با جدیدترین اخبار اپل با مجله اینترنتی سیبو همراه باشید.

آموزش اپل به توسعه دهندگان برای استفاده ی درست از ویژگی جدید صفحه نمایش مدل های Pro آیفون 13

در روز جمعه ، مشخص شد که توسعه دهندگان نمی توانند به طور کامل از ویژگی 120Hz ProMotion استفاده کنند. ویژگی نرخ متغیر تازه سازی اپل که می تواند به روز رسانی صفحه نمایش را از 60 هرتز معمولی به حداکثر 120 هرتز تغییر دهد. در نهایت اپل تأیید کرد که  اپل توسعه دهندگان می توانند از این ویژگی استفاده کنند. غول فناوری همچنین گام هایی در جهت آموزش توسعه دهندگان در مورد نحوه صحیح استفاده از این ویژگی برداشته است.

در به روزرسانی بخش Core Animation framework توسعه دهدگان در وب سایت اپل ، صفحه جدیدی قرار گرفته است. صفحه ای با عنوان بهینه سازی نرخ بازخوانی ProMotion برای آیفون 13Pro و آیپد Pro. در این صفحه توضیح داده شده است که توسعه دهندگان می توانند انیمیشن ها را طوری تنظیم کنند که با نرخ تازه سازی بالاتر یا پایین کار کنند. نحوه ی انجام این کار نیز توضیح داده شده است.

برخی از ویژگی های انیمیشن فریم ورک می توانند گام فریم را برای توسعه دهندگان کنترل کنند. مانند UIKit و SpriteKit. علاوه بر آن توسعه دهندگان می توانند از CADisplayLink برای تعیین زمان انیمیشن استفاده کنند. همچنین تأیید شده است که تعداد بیشتری از نرخ های تازه سازی در آیفون 13Pro و 13Pro Max در مقایسه با آیپد Pro وجود دارد. آیپد Pro می تواند محتوا را در 120 هرتز ، 60 هرتز ، 40 هرتز ، 30 هرتز و 24 هرتز ارائه دهد. در همین حال ، آیفون 13 پرو نیز می تواند از 80Hz ، 48Hz ، 20Hz ، 16Hz ، 15Hz ، 12Hz و 10Hz در کمترین میزان استفاده کند. 

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*