اپل نسخه آزمایشی Safari 15.1 را برای macOS Big Sur و Catalina منتشر کرد


امید دلیری 10 مهر 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل نسخه آزمایشی Safari 15.1 را برای macOS Big Sur و Catalina منتشر کرد. غول فناوری این هفته جدیدترین نسخه ی مرورگر خود را برای آزمایش قبل از راه اندازی در macOS Monterey منتشر کرد. macOS Monterey پاییز امسال به زودی منتشر می شود. جدیدترین اخبار اپل را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

مرورگر اپل با طراحی جدید اما کمی گیج کننده

یادداشتهای منتشر شده همراه با نسخه آزمایشی Safari 15.1 ، فاش کردند که نسخه ی جدید همان ویژگی های Safari 15 را تکرار می کند. البته این یادداشت ها خیلی زود پاک شدند. به نظر می رسد اصلاحات و ویژگی های جدید بعداً در نسخه های آزمایشی بعدی قبل از انتشار عمومی اضافه می شوند. اپل مشخص نکرده است که در نسخه آزمایشی جدید چه پیشرفت هایی وجود دارد. اما وبسایت MacRumors به ​​رفع مشکلی اشاره می کند که هنگام نشانک گذاری صفحه یوتیوب ، باعث کرش و از کار افتادن مرورگر می شد.

Safari 15 برای سیستم عامل های iOS و iPadOS 15 نیز منتشر شد. نسخه ی مک این مرورگر یک رابط کاربری جدید با چند عنصر بحث برانگیز از جمله طرح Compact ارائه می دهد. طرحی که کنترل های ناوبری ، زبانه ها و قسمت جستجوی هوشمند (فیلد URL) را در یک خط ادغام می کند. این تغییر برای ایجاد فضای بیشتر برای صفحات وب اجرا شده است. اما طراحی آن گیج کننده می باشد. به همین دلیل اپل اکنون در نسخه آزمایشی Safari 15.1 گزینه ای را برای بازگرداندن مرورگر به نمای سنتی تر ارائه می دهد.

از دیگر ویژگی های Safari 15 می توان موارد زیر را نام برد : 

  • Tab Groups برای سازماندهی برگه های باز
  • به روزترین ابزارهای امنیتی و حریم خصوصی
  • افزایش و بهبود عملکرد
  • تنظیمات جدید رابط کاربری

Safari بازطراحی شده در macOS Monterey در پاییز امسال قرار می گیرد. توسعه دهندگان می توانند نسخه آزمایشی Safari 15.1 را از وب سایت توسعه دهندگان اپل دانلود کنند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*