App Store مجدداً به کاربران اجازه ی گزارش مشکل را می دهد


امید دلیری 13 مهر 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

App Store مجدداً به کاربران اجازه ی گزارش مشکل را می دهد غول فناوری چند سال پیش بصورت بی سر و صدای قابلیت گزارش مشکل (Report a Problem) را از App Store حذف کرد.  اکنون اپل به همان اندازه بی سر و صدا این قابلیت را به همراه برخی پیشرفتها بازگردانده است. جدیدترین اخبار اپل را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

قابلیتی که بی سر و صدا حذف شد و بی سر و صدا برگشت

قبلاً اگر کاربران اپلیکیشنی را از App Store خریداری می کردند و آن اپلیکیشن به نحوی کلاهبرداری می کرد ، کاربران راهی داشتند که بلافاصله به اپل اطلاع دهند. این امر لزوماً جبران خسارت نمی کرد. اما راهی بود برای گزارش اینکه مشکلی وجود دارد. اپل این ویژگی را چند سال پیش حذف کرده بود. اما در حال حاضر این قابلیت دوباره در App Store ظاهر شده است. بازگشت این قابلیت در ابتدا به ایالات متحده محدود می شود. همچنین ممکن است زمان ببرد تا برای همه ی کاربران و اپلیکیشن ها در دسترس قرار بگیرد. 

گزینه ی گزارش مشکل در بخش توضیحات اپلیکیشن ها ظاهر می شود. هنگامی که این گزینه انتخاب می شود ، فرایندی مشابه سیستم قبلی صورت می گیرد. اما نسخه ی جدید دارای یک سیستم اضافی مهم است. در حال حاضر این قابلیت وجود دارد که به طور خاص یک اپلیکیشن را به عنوان کلاهبردار علامت گذاری کنید. کاربران نمی توانند برای اپلیکیشنی که نصب نکرده اند ، گزارش مشکل دهند. اما می توانند بدون نیاز به خرید درون برنامه ای ، این کار را انجام دهند. بنابراین اپل از توسعه دهندگان اپلیکیشن ها در برابر علامت گذاری مخرب یا اشتباه به عنوان کلاهبرداری محافظت می کند.

راه اندازی مجدد قابلیت گزارش مشکل توسط اپل ، به دنبال گزارش های زیادی از اپلیکیشن های موسوم به fleeceware است. این اپلیکیشن ها ، دوره های آزمایشی رایگان و سپس اشتراک های بسیار بالا را ارائه می دهند. آنها توسط افرادی که فراموش می کنند باید قبل از پایان دوره آزمایشی اشتراک خود را لغو کنند ، درآمد کسب می کنند. این یک کلاهبرداری بسیار سودآور است. گفته می شود این اپلیکیشن ها بیش از 400 میلیون دلار کلاهبرداری کرده اند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*