آیفون به لطف مهندس رباتیک خلاق از درگاه USB-C برخوردار شد


امید دلیری 20 مهر 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

آیفون به لطف مهندس رباتیک خلاق از درگاه USB-C برخوردار شد. در پروژه ای جدید یک آیفون مشاهده شده که درگاه لایتنینگ آن حذف و جایگزین شده است. این پروژه به شایعات مبنی بر تغییر درگاه آیفون دامن بیشتری زده است. جدیدترین اخبار اپل را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

اپل به آرامی محصولات خود را به سمت درگاه USB-C منتقل می کند. آیپد مینی جدیدترین محصول اپل است که به سمت این درگاه منتقل شده است. اما در رابطه با آیفون هنوز اقدامی صورت نگرفته است. اکنون ویدیوی جدیدی در یوتیوب نشان می دهد که کاربری در حال استفاده از آیفون مجهز USB-C می باشد. در این ویدیوی کوتاه با عنوان اولین آیفون USB-C جهان ، Ken Pillonel ادعا می کند که این درگاه را در آیفون X نصب و آن را جایگزین درگاه لایتنینگ کرده است.

در این ویدیو گفته می شود که آیفون از طریق درگاه USB-C برق دریافت می کند. همچنین می تواند انتقال داده ها را از طریق کابل USB-C انجام دهد. Ken Pillonel در توضیحات این ویدیو گفته است که کانکتور C94 اپل را مهندسی معکوس کرده است تا بتواند یک PCB با درگاه USB-C بسازد. پس از تنظیم شماتیک ها ، کوچک کردن و نصب آن بر روی آیفون دشوار شد. Ken Pillonel چند ماه را صرف این کار کرده است. او در یک پست وبلاگ از ماه مه ، ایده و چالش های جایگزینی درگاه لایتنینگ را اعلام کرده بود.

Ken Pillonel گفته است که در حال ساخت ویدیویی از نحوه ساخت برد و قرار دادن درگاه USB-C در آیفون خود می باشد. به هر حال این تصمیمی نیست که دارندگان معمولی آیفون بتوانند برای خودشان انجام دهند. Ken Pillonel سابقه الکترونیک دارد و در مقطع کارشناسی ارشد در زمینه رباتیک در موسسه فناوری فدرال سوئیس EPFL تحصیل کرده است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*