macOS Monterey منتشر شد


امید دلیری 4 آبان 1400 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

macOS Monterey منتشر شد. غول غناوری بالاخره جدیدترین سیستم عامل مک های خود را منتشر کرد. کاربران اکنون می توانند نسخه نهایی جدیدترین سیستم عامل مک را برای دستگاه های خود دانلود کنند. جدیدترین اخبار اپل را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

برای دریافت macOS Monterey کاربران می توانند با ورود به بخش System Preferences و سپس Software Update ، به صورت دستی به روزرسانی را انجام دهند. یکی از ویژگی هایی که در این به روزرسانی اضافه نشده ، ویژگی Universal Control می باشد. این ویژگی به یک صفحه کلید و ترک پد اجازه می دهد تا سه دستگاه را کنترل کند، چه مک و چه آیپد. اما غول فناوری این ویژگی را اکنون اضافه نکرده است و احتمالاً در آینده شاهد اضافه شدن آن خواهیم بود.

ویژگی های مشابه سیستم عامل های جدید اپل

macOS Monterey چندین ویژگی جدید دارد که قبلاً در iPadOS و iOS 15.1 هم معرفی شدند. FaceTime اکنون از ویژگی صدای فضایی (Spatial audio) پشتیبانی می کند. همچنین مجهز به ویژگی voice isolation برای کاهش نویز صدای پس‌زمینه شده است. همچنین در آینده با ویژگی SharePlay کار خواهد کرد. این ویژگی برای اشتراک گذاری صفحه نمایش و تماشای تلویزیون و فیلم با دوستان و خانواده از طریق FaceTime استفاده می شود.

Messages از Shared With You پشتیبانی می‌کند. Tab Groups در Safari به برگه‌ها اجازه می‌دهد با هم سازماندهی شوند و در دستگاه‌ها به آن‌ها دسترسی داشته باشید. تغییراتی در طراحی Safari در رابط تب وجود داشت. اما درست قبل از انتشار macOS Monterey ، اپل تغییرات را معکوس کرد. البته ظاهر جمع و جور یا در واقع Compact Monterey برای کسانی که آن را ترجیح می دهند ، قابل فعال سازی می باشد.

از دیگر ویژگی های macOS Monterey ، یک گزینه جدید AirPlay to Mac و یک ویژگی برای استفاده از مک به عنوان یک بلندگو برای صدای چند اتاق وجود دارد. حالت Focus به شما کمک می کند تا با کاهش حواس پرتی، به کار خود ادامه دهید. اپلیکیشن Shortcuts که در دستگاه‌های iOS در دسترس بوده است ، اکنون برای مک هم عرضه شده است. ویژگی‌های جدیدی به Notes نیز اضافه شده است. از جمله گزینه Quick Note که هنگامی که ماوس را بر روی بخشی از صفحه نمایش قرار می‌دهید، یادداشت را فعال می‌کند.

پشتیبانی از متن زنده (Live Text) در مک

از دیگر ویژگی های macOS Monterey ، پشتیبانی از متن زنده (Live Text) می باشد. با استفاده از این ویژگی مک می‌تواند متن را در هر تصویری تشخیص دهد. بنابراین می‌توانید متن را از عکس‌ها کپی، جای‌گذاری و ترجمه کنید. ویژگی Visual Lookup در برنامه Photos از یادگیری ماشینی برای ارائه جزئیات در مورد حیوانات، هنر، مکان‌های دیدنی، گیاهان و موارد دیگر که از آنها عکس گرفته‌اید استفاده می‌کند.

iCloud Private Relay یکی دیگر از قابلیت های جدید macOS Monterey می باشد که در دسترس همه کاربران پولی iCloud است. این ویژگی عادت‌های مرور و آدرس IP شما را از اشخاص ثالث پنهان می‌کند. ویژگی Hide My Email نیز برای خصوصی نگه داشتن آدرس ایمیل شما اضافه شده است و می‌توانید از دامنه‌های شخصی خود با iCloud استفاده کنید. ویژگی Mail Privacy Protection نیز از استفاده ایمیل‌ها از پیکسل‌های ردیابی برای نظارت بر فعالیت‌های شما جلوگیری می‌کند.

این سیستم عامل با مک های زیر سازگار می باشد :

  • آیمک 2015 به بالا
  • آیمک پرو
  • مک بوک ایر 2015 به بالا
  • مک بوک پرو 2015 به بالا
  • مک پرو 2013
  • مک مینی 2014 به بالا
  • مک بوک 2016 به بالا

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*