اپل Safari 15.1 را برای macOS Big Sur و Catalina منتشر کرد


امید دلیری 6 آبان 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل Safari 15.1 را برای macOS Big Sur و Catalina منتشر کرد. غول فناوری نسخه ی جدیدی از مرورگر خود را برای سیستم عامل های قبل macOS Monterey منتشر کرد. این نسخه ی جدید تغییرات بحث برانگیز رابط کاربری برگه ها را به طراحی آشناتری که در نسخه های قبلی مرورگر مشاهده شده بود، برمی‌گرداند.

Safari 15.1 که اکنون برای macOS Big Sur و Catalina در دسترس است. این نسخه تصمیمات طراحی رابط کاربری را که رویداد WWDC 2021 در ماه ژوئن معرفی شده بود، بر می گرداند. به طور خاص، نمای Compact که قبلاً به‌عنوان پیش‌فرض Safari تنظیم شده بود، به شکل سنتی‌تر نوار برگه جدا (Separate) بازگشته است. اپل با پیاده‌سازی قالبی که نوار برگه را با نوار URL سافاری، کنترل‌های ناوبری مرورگر و نوار نشانک‌ها هماهنگ می‌کرد، در طراحی مرسوم مرورگر خود تجدید نظر کرد.

برگه‌ها به‌عنوان دکمه‌های جداگانه مشخص شده‌اند که با فضاهای کوچک از هم جدا شده‌اند. در حالی که یک گزینه نوار برگه رنگی با رنگ پایه Safari با رنگ‌های برجسته نمایش داده شده در یک وب‌سایت فعال مطابقت دارد. این طراحی که نمای فشرده یا Compact نامیده شد، مورد استقبال قرار نگرفت. توسعه‌دهندگان و آزمایش‌کنندگان شکایت داشتند که این تغییرات گیج‌کننده بوده و کمی به تجربه کاربر اضافه کرده است.

در پاسخ به بازخوردها، اپل شروع به لغو برخی از تغییرات آشکارتر در نسخه های آزمایشی اخیر کرد. اپل در نهایت عقب نشینی کرد. چرا که هفته گذشته نمای برگه‌های macOS Big Sur را که به حالت قبلی بازیابی کرد. اکنون Safari 15.1 را می توانید دریافت کنید و از رابط کاربری همیشگی لذت ببرید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*