مک‌های آینده ی اپل از تراشه‌های 3 نانومتری با حداکثر 40 هسته استفاده خواهند کرد


امید دلیری 15 آبان 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

مک‌های آینده ی اپل از تراشه‌های 3 نانومتری با حداکثر 40 هسته استفاده خواهند کرد. وبسایت The Information جزئیات ادعایی درباره تراشه‌های سیلیکونی اپل در آینده را به اشتراک گذاشته است. تراشه هایی که جانشین نسل اول تراشه‌های M1، M1 Pro و M1 Max خواهند شد که بر اساس فرآیند 5 نانومتری تولید شده اند. جدیدترین اخبار اپل را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

برنامه ریزی اپل برای جهش بسیار بزرگتر با تراشه های انحصاری خود

این گزارش ادعا می‌کند که اپل و شرکت TSMC قصد دارند نسل دوم تراشه‌های سیلیکونی اپل را تولید کند. آن هم با استفاده از نسخه پیشرفته‌تر فرآیند 5 نانومتری. ظاهراً این تراشه‌ها حاوی دو قالب هستند که می‌توانند هسته‌های بیشتری را تولید کنند. این تراشه‌ها احتمالاً در مدل‌های بعدی مک‌بوک پرو و ​​دیگر مک ها استفاده خواهند شد. اپل در حال برنامه‌ریزی جهش بسیار بزرگ‌تری با تراشه‌های نسل سوم خود است. برخی از آنها با فرآیند 3 نانومتری TSMC ساخته می‌شوند و تا چهار قالب دارند.

این گزارش می‌گوید که این تراشه‌های 3 نانومتری می‌توانند به تراشه‌هایی با حداکثر 40 هسته محاسباتی تبدیل شود. برای مقایسه، تراشه M1 دارای یک پردازنده 8 هسته ای می باشد.  تراشه های M1 Pro و M1 Max دارای پردازنده 10 هسته ای هستند. در حالی که قوی ترین مک‌بوک پرو اپل را می توان با یک پردازنده 28 هسته ای Intel Xeon W پیکربندی کرد. در این گزارش به منابعی اشاره شده است که انتظار دارند TSMC بتواند تا سال 2023 به طور قابل اعتماد تراشه های 3 نانومتری را برای استفاده در مک و آیفون تولید کند.

بر اساس این گزارش، تراشه‌های نسل سوم با کدهای Ibiza، Lobos و Palma شناخته می‌شوند. احتمالاً ابتدا در مک‌های پیشرفته مانند مدل‌های آینده مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی عرضه خواهند شد. همچنین گفته می شود که یک تراشه نسل سوم با قدرت کمتر برای مک بوک ایر آینده برنامه ریزی شده است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*