مک‌بوک پرو آینده شاید مجهز به صفحه‌کلید جمع شونده برای نازکی و محافظت از صفحه نمایش باشد


امید دلیری 3 آذر 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

مک‌بوک پرو آینده شاید مجهز به صفحه‌کلید جمع شونده برای نازکی و محافظت از صفحه نمایش باشد. ظاهراً اپل در حال آزمایش این طرح بوده است. غول فناوری صفحه‌کلیدی را آزمایش کرده که از داخل شاسی مک‌بوک پرو منبسط می‌شود. وقتی درب آن بسته می‌شود، دوباره جمع می‌شود. جدیدترین اخبار اپل را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

باز هم باریکتر !

صفحه نمایش لپ‌تاپ‌ها همیشه ظریف بوده‌اند. اما شاید مدل های جدید مک بوک پرو 14 و 16 اینچی اپل را بتوانیم ظریفترین بنامیم. البته این فقط به این معنی نیست که آنها ظریف تر هستند. بلکه آنقدر بهتر هستند که فکر آسیب رساندن به آنها دردناک است. در سال 2020 ، اپل مجبور شد به مردم توصیه کند که از قرار دادن پوشش کشویی دوربین روی لنز در درب خودداری کنند. زیرا منجر به ترک خوردن صفحه‌نمایش می‌شود. صفحه‌کلید جمع شونده می تواند از بروز این مشکلات جلوگیری کند.

به طور مشابه ، در سال 2015 کاربران مک بوک پرو شکایت داشتند که بستن درب آن منجر به آسیب به صفحه نمایش می شود. اکنون یک طرح جدید معرفی شده که سعی می کند برخی از مشکلات صفحه نمایش را با بالقوه نازک نگه داشتن مک‌بوک پرو حل کند. صفحه‌کلید جمع شونده در ابتدا به‌عنوان یک درخواست ثبت اختراع در روزهای کیبورد پروانه‌ای ثبت شد. اما امروزه این طرح همچنان مرتبط است. حتی با اینکه اپل صفحه‌کلیدهای مک‌بوک پرو خود را به شدت بهبود داده است.

به گفته وبسایت AppleInsider ، اپل با داشتن صفحه‌کلید جمع شونده می تواند لپ تاپی را ارائه دهد که در حالت بسته باریک باشد. با این حال همچنین می تواند صفحه کلیدی را ارائه دهد که به طور بالقوه احساس یک صفحه کلید بزرگتر را منتقل کند. به‌علاوه هر گونه عقب‌نشینی کلیدها را از صفحه نمایش دور نگه می‌دارد و به محکم‌تر بسته شدن درب کمک می‌کند. بنابراین احتمال کمتری وجود دارد که چیز دیگری وارد صفحه نمایش شود.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*