اپل برای اولین بار از سال 2015 پرفروش ترین برند تلفن های هوشمند در چین شد


امید دلیری 7 آذر 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل برای اولین بار از سال 2015 پرفروش ترین برند تلفن هوشمند در چین شد. بر اساس گزارش جدید وبسایت Counterpoint Research ، اپل ماه گذشته پرفروش‌ترین برند تلفن های هوشمند در چین بوده است. جدیدترین اخبار اپل را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

اپل از دسامبر 2015 ، پرفروش ترین برند تلفن های هوشمند در کشور چین نبوده است. با توجه به سری آیفون 13، فروش اپل 46 درصد رشد داشته است که بالاترین میزان در میان تمام تولیدکنندگان اصلی در چین است. در مقایسه ، بازار تلفن های هوشمند چین در ماه اکتبر تنها 2 درصد رشد کرد. نمایش درخشان اپل زمانی دیده شد که بسیاری از مشتریان خرید خود را قبل از فروش روز مجردها در نوامبر به تعویق انداختند. سایر برند های کلیدی شاهد کاهش فروش در ماه اکتبر بودند.

Tarun Pathak مدیر تحقیقات چین درباره رشد اپل بازار چین گفت: از زمان سقوط هوآوی ، جایگاه برند برتر چین در حال تغییر بوده است. برند OPPO در ژانویه 2021 شماره 1 شد در حالی که vivo در مارس 2021 به مقام اول دست یافت. پویایی بازار دوباره در اکتبر تغییر کرد و اپل برای اولین بار از دسامبر 2015 به شماره 1 جدید یا در واقع پرفروش ترین برند تبدیل شد. این امر به دلیل موفقیت آیفون 13 بود. سری آیفون 13 ارزان تر از سری آیفون 12 در چین عرضه شد. هوآوی در بخش پریمیوم در چین انعطاف پذیر بوده است. اما به نظر می رسد که اکنون در حال تغییر است.

اپل با ارزش ویژه برند قوی خود ، از شکاف هوآوی در بخش پریمیوم حداکثر بهره را می برد. اگر کمبودها به خصوص برای نسخه های پرو نبود، اپل می توانست سود بیشتری کسب کند. اما اپل همچنان زنجیره تأمین خود را بهتر از سایر برند ها مدیریت می کند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*