اپل iOS 15.2 و iPadOS 15.2 را منتشر کرد


امید دلیری 23 آذر 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل iOS 15.2 و iPadOS 15.2 را منتشر کرد. نسخه های جدید سیستم عامل های آیفون و آیپد اکنون در دسترس هستند. این نسخه ها به‌روزرسانی‌هایی را برای Find My و AirTags به همراه ویژگی Legacy Contacts و ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی و همچنین معرفی Apple Music Voice به همراه دارند. جدیدترین اخبار اپل را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

پس از انتشار چندین نسخه‌ آزمایشی ، نسخه‌های نهایی iOS 15.2 و iPadOS 15.2 در سراسر جهان عرضه شدند. کاربران می‌توانند منتظر بمانند تا از آنها خواسته شود به‌روزرسانی را انجام دهند. کاربران همچنین می توانند به‌روزرسانی را در برنامه بخش Software Update تنظیمات دانلود و نصب کنند. همانند به روزرسانی های قبلی اپل ، نسخه‌های 15.2 عمدتاً شامل اصلاحات و رفع اشکال هستند. اگرچه پیشرفت‌های قابل توجهی هم در این به نسخه ها وجود دارد.

رفع اشکالات و اضافه شدن ویژگی های جدید

اصلاحات نسخه‌های iOS 15.2 و iPadOS 15.2 شامل تغییراتی در اپلیکیشن Find My است. این اپلیکیشن اکنون شامل یک گزینه اضافی است. گزینه ای که برای از بین بردن ترس از تعقیب از طریق AirTags طراحی شده است. ویژگی جدید Items That Can Track Me نشان می‌دهد که آیا دستگاه‌هایی در این نزدیکی وجود دارد که بتوان از آنها برای ردیابی کاربر استفاده کرد یا خیر.

امنیت کودک (Child Safety)

اپل همچنین از این فرصت استفاده کرده و آنچه را که امنیت کودک (Child Safety) در پیام ها می نامد معرفی کرده است. این ویژگی قبلاً به عنوان بخشی از یک سری اقدامات برای حمایت از کودکان راه اندازی شده بود. اکنون در iOS 15.2 پیام‌های موجود در حساب کودکان ، تصاویر آزاردهنده را مسدود می‌کنند. در نسخه‌های قبلی این ویژگی همانطور که در نسخه‌های بتا دیده می‌شد ، در صورت دریافت چنین پیام هایی به والدین یا قیم قانونی کودک نیز اعلان ارسال می شد. اما این امر در نسخه ی جدید این ویژگی حذف شده است.

Apple Music Voice و Legacy Contact

یک ویژگی کاملاً جدید به نام Legacy Contact نیز به iOS 15.2 است. اکنون شما می توانید فردی را معرفی کنید که در صورت فوت شما ، به حساب Apple ID شما دسترسی کامل داشته باشد. یکی دیگر از ویژگی های جدید به روزرسانی ، پشتیبانی از Apple Music Voice است. همانطور که در ماه اکتبر اعلام شد، این ویژگی یک ردیف جدید و کم‌هزینه Apple Music است. ویژگی که به کاربران امکان می‌دهد با استفاده از سیری به کاتالوگ موسیقی دسترسی داشته باشند.

به عنوان آخرین تغییرات مهم ، گزارش حریم خصوصی اپلیکیشن ها در iOS 15.2 و iPadOS 15.2 ارتقاء یافته است. در کنار حفاظت‌های موجود مانند Private Relay ، گزارش حریم خصوصی اپلیکیشن جزئیاتی را نشان می‌دهد که کدام یک از اپلیکیشن های کاربر به میکروفون یا دوربین دسترسی داشته‌اند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*