اپل سهم بازار اسپیکرهای هوشمند خود را در سال 2021 به لطف HomePod mini دو برابر کرد


امید دلیری 30 آذر 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل سهم بازار اسپیکرهای هوشمند خود را در سال 2021 به لطف HomePod mini دو برابر کرد. اسپیکر مینی اپل به این شرکت کمک کرده تا سهم بازار رقابتی در بازار اسپیکرهای هوشمند را به دست آورد. اگرچه این شرکت همچنان در این بازار از رقبای خود عقب است. جدیدترین اخبار اپل را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

پیشرفت اپل در بازار اسپیکرهای هوشمند

طبق اطلاعات جدید وبسایت Strategy Analytics ، اپل در سه ماهه سوم سال 2021 حدود 4 میلیون بلندگوی هوشمند به فروش رسانده است. این مقدار 10.2 درصد از سهم بازار را تشکیل می دهد. این مقدار تقریباً دو برابر سهم 5.9 درصدی اپل از در سه ماهه سوم سال 2020 است. آمازون در بازار اسپیکرهای هوشمند با 26.4 درصد سهم رتبه ی اول را دارد. گوگل با 20.5 درصد در جایگاه دوم قرار گرفت. Baidu و Alibaba در رتبه‌های سوم و چهارم قرار گرفتند و اپل در رتبه‌بندی جهانی پنجم شد.

HomePod mini یکی از پرفروش ترین اسپیکرهای هوشمند اپل در سه ماهه سوم 2021 بوده است. وبسایت Strategy Analytics گفته است که این اسپیکر بعد از اسپیکر Google Nest Mini در رتبه دوم قرار دارد. با این وجود این اسپیکر بالاتر از نسل چهارم اسپیکر Amazon Echo Dot قرار دارد. اپل هوم پاد مینی را در اکتبر 2020 به عنوان جایگزین ارزان‌تری برای هوم پاد عرضه کرد. در ماه مارس ، اپل تولید هوم پاد را متوقف کرد.

پیش از این در سال 2021 ، اپل رنگ های جدیدی از HomePod mini را به خط تولید اضافه کرد. اپل برخلاف رقبای خود ، تنها یک بلندگوی هوشمند دارد که صفحه نمایش ندارد. این امر می تواند در آینده تغییر کند. برخی شایعات نشان می دهند که اپل در حال کار بر روی دستگاه Apple TV جدید است. دستگاهی که دارای دوربین داخلی و بلندگوی HomePod و همچنین یک بلندگوی هوشمند با صفحه نمایش لمسی می باشد.

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*