انتظار می رود TSMC تولید تراشه های 3 نانومتری را در اواخر سال 2022 و قبل از اولین مک های M3 آغاز کند


امید دلیری 5 دی 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

انتظار می رود TSMC تولید تراشه های 3 نانومتری را در اواخر سال 2022 و قبل از اولین مک های M3 آغاز کند. وبسایت DigiTimes به نقل از منابع صنعتی ، گزارش جدیدی منتشر کرده است. گزارشی مبنی بر اینکه اپل قصد دارد تولید تجاری تراشه های ساخته شده با فرآیند سه نانومتری خود را در سه ماهه چهارم سال 2022 آغاز کند. جدیدترین اخبار اپل را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

گزارش کامل هنوز منتشر نشده است. بنابراین جزئیات بیشتری در حال حاضر در دسترس نیست. انتظار می رود اپل اولین دستگاه های خود را با تراشه های 3 نانومتری ساخته شده توسط TSMC در سال 2023 منتشر کند. این دستگاه ها شامل :

  • مک های با تراشه های M3
  • مدل های آیفون 15 با تراشه های A17

طبق معمول، حرکت به سمت یک فرآیند پیشرفته تر منجر به بهبود عملکرد و بهره وری انرژی می شود. این امر باعث می شود سرعت و عمر باتری در مک ها و آیفون های آینده افزایش یابد. Wayne Ma از وبسایت The Information ماه گذشته گزارش داد که برخی از تراشه‌های M3 دارای حداکثر چهار مدل هستند. به گفته او یکی از آن ها می‌تواند یک CPU تا 40 هسته‌ای را فراهم کند. در مقایسه، تراشه M1 دارای CPU 8 هسته ای و تراشه های M1 Pro و M1 Max دارای CPU های 10 هسته ای هستند. مک های M1 در حال حاضر عملکرد پیشرو در صنعت را به ازای هر وات ارائه می دهد. تراشه A15 در مدل های آیفون 13 نیز سریع ترین پردازنده در یک گوشی هوشمند تا به امروز بوده است.

بنابراین حرکت به سمت تراشه های 3 نانومتری ظرف چند سال می تواند برتری اپل را در این زمینه تقویت کند.

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*