هدست AR/VR آینده اپل مجهز به سه نمایشگر خواهد بود


امید دلیری 15 دی 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

هدست AR/VR آینده اپل مجهز به سه نمایشگر خواهد بود. Ross Young تحلیلگر صفحه نمایش گزارش تحقیقاتی جدیدی را به اشتراک گذاشته است. بر اساس این گزارش ، هدست واقعیت افزورده/مجازی اپل که قرار است در سال جاری عرضه شود، سه نمایشگر خواهد داشت. جدیدترین اخبار اپل را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

پیکربندی سه نمایشگر هدست AR/VR آینده اپل شامل دو نمایشگر میکرو OLED به همراه یک نمایشگر AMOLED خواهد بود. سونی قرار است نمایشگرهای میکرو OLED که اپل استفاده خواهد کرد را تأمین کند. نمایشگرهای میکرو OLED نمایشگرهای اصلی هدست خواهند بود. اما هنوز مشخص نیست که نمایشگر AMOLED برای چه مواردی استفاده خواهد شد. هدست‌های واقعیت مجازی مدرن از فناوری AMOLED استفاده نمی‌کنند. زیرا تراکم پیکسلی آن بسیار کم است. بنابراین ممکن است اپل آن را برای دید محیطی با وضوح پایین اضافه کند.

سونی اخیراً یک صفحه نمایش 4K با 4000 پیکسل در هر اینچ را معرفی و به نمایش گذاشت. صفحه نمایشی که برای استفاده با هدست های واقعیت مجازی طراحی شده است. این گزارش جدید نشان می دهد که ممکن است سونی این نمایشگر را برای اپل ساخته باشد. اگر اپل واقعاً از این فناوری سونی استفاده کند، آرایه فرضی 4000 در 4000 پیکسل نشان می دهد که صفحه نمایش هدست AR/VR آینده اپل به صورت مورب 1.4 اینچ خواهد بود.

این نوع پیکربندی پیشرفته نمایشگر با قیمت بالایی عرضه می شود. Ross Young می گوید که قیمت هدست AR/VR آینده اپل چندین هزار دلار خواهد بود. این ادعا مطابق با گزارش های قبلی است که قیمتی در حدود 3000 دلار را نشان می دهند. اولین نسخه از این هدست اپل احتمالاً برای حرفه ای ها و توسعه دهندگان هدف قرار خواهد گرفت. همچنین برای گسترش اکوسیستم AR/VR اپل استفاده خواهد شد. 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*