اپل iOS 15.3 و iPadOS 15.3 را منتشر کرد


امید دلیری 7 بهمن 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل iOS 15.3 و iPadOS 15.3 را منتشر کرد. غول فناوری سومین به‌روزرسانی اصلی نسخه 15 سیستم‌عامل‌های آیفون و آیپد را که در سپتامبر 2021 عرضه شدند منتشر کرد. به‌روزرسانی های جدید تقریباً دو هفته پس از انتشار iOS و iPadOS 15.2.1 منتشر شده اند. تمرکز این به‌روزرسانی های جدید بر روی رفع اشکال می باشد. جدیدترین اخبار اپل را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

iOS 15.3 و iPadOS 15.3 را می‌توانید به‌صورت رایگان دانلود و نصب کنید. این به روزرسانی ها در همه دستگاه‌های واجد شرایط در بخش تنظیمات در دسترس می باشند. برای دسترسی به این به روزرسانی ها وارد Setting و سپس Gerenal و بعد Software Update شوید. اگر به روزرسانی را مشاهده نکردید ، صفحه را به سمت پایین بکشید و کمی صبر کنید تا مجدداً بارگزاری شود.

طبق یادداشت‌های اپل، iOS 15.3 شامل رفع اشکال‌ها و به‌روزرسانی‌های امنیتی برای آیفون می باشد. غول فناوری نصب این به روزرسانی را به همه کاربران توصیه می‌کند. اپل فهرست کاملی از به‌روزرسانی‌های امنیتی را در وب‌سایت خود قرار خواهد داد. اما به‌روزرسانی‌هایی که امروز منتشر شده اند به‌طور خاص به مشکل امنیتی Safari می‌پردازند.

در iOS 15 و ‌iPadOS 15 مشکلی با اجرای WebKit از IndexedDB JavaScript API وجود دارد. وب‌سایت‌هایی که از IndexedDB استفاده می‌کنند می‌توانند به نام پایگاه‌های داده IndexedDB تولید شده توسط وب‌سایت‌های دیگر در طول همان جلسه مرور دسترسی داشته باشند.این امر اساساً به یک وب‌سایت مخرب اجازه می‌دهد تا از وب‌سایت‌هایی که کاربر Safari بازدید می‌کند جاسوسی کند. iOS 15.3، iPadOS 15.3 و macOS Monterey 12.2 این باگ Safari را برطرف می‌کنند. باگی که گوگل کروم و سایر مرورگرهای دستگاه‌های iOS را نیز تحت تأثیر قرار داده است. با رفع این مشکل، دیگر نمی‌توان از این آسیب‌پذیری برای جمع‌آوری تاریخچه مرورهای اخیر و جزئیات هویت کاربران Safari استفاده کرد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*