برخی از کاربران مک macOS 12.2 با مشکل تخلیه باتری در حالت Sleep Mode مواجه شده اند


امید دلیری 11 بهمن 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

برخی از کاربران مک macOS 12.2 با مشکل تخلیه باتری در حالت Sleep Mode مواجه شده اند. اپل macOS Monterey 12.2 را در اوایل این هفته منتشر کرد و برخی از کاربران مک که این به‌روزرسانی را نصب کرده‌اند. اکنون برخی از کاربران با تخلیه بیش از حد باتری در حالت خواب – Sleep Mode مواجه شده اند. ظاهراً این مشکل به دلیل لوازم جانبی بلوتوث که مرتب لپ تاپ ها را بیدار می‌کنند رخ میدهد. جدیدترین اخبار اپل را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

مشکلی ظاهراً نرم افزاری که احتمالاً به زودی برطرف خواهد شد

مشکل تخلیه باتری در چند روز گذشته توسط کاربران در سراسر وبسایت هایی مثل MacRumors ، Reddit و توییتر گزارش شده است. اما مشخص نیست که این مشکل چقدر گسترده است. کاربران آسیب دیده می گویند که از زمان به روزرسانی به macOS 12.2، عمر باتری مک آنها از 100٪ به 0٪ کاهش می یابد. آن هم در حالی که مک در طول یک شب در حالت Sleep Mode قرار داشته است.

چند کاربر سعی کردند مشکل تخلیه باتری مک با macOS 12.2 را شناسایی کنند. آن ها متوجه شدند که لوازم جانبی بلوتوث اغلب باعث ایجاد DarkWake from Deep Idle می شود. در واقع منجر به بیدار شدن مکرر مک از خواب می شود. این امر باعث تخلیه غیر منطقی باتری می شود. به نظر می رسد این مشکل بر مک های مبتنی بر پردازنده اینتل و مک های مبتنی بر پردازنده M1 تأثیر می گذارد.

کاربران گزارش داده اند که با غیرفعال شدن بلوتوث یا زمانی که همه لوازم جانبی بلوتوث از مک قطع می شوند، مشکل تخلیه باتری متوقف می شود. اما به هر حال این یک راه حل ایده آل نیست. اپل اولین نسخه بتای macOS 12.3 را در اوایل این هفته عرضه کرد. اما هنوز مشخص نیست که آیا این مشکل در نسخه جدید نیز وجود دارد یا خیر. اپل هنوز واکنشی به این مشکل نشان نداده است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*