اپل به دنبال انتشار iOS 15.3.1 ، امضای کد iOS 15.3 را متوقف کرد


امید دلیری 30 بهمن 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل به دنبال انتشار iOS 15.3.1 ، امضای کد iOS 15.3 را متوقف کرد. غول فناوری به تازگی پشتیبانی از کد سیستم عامل iOS 15.3 را متوقف کرده است. به این ترتیب عملاً کاربران را از برگشتن به سیستم عامل قدیمی منع کرد. جدیدترین اخبار اپل را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

پایان امضای کد iOS 15.3 تقریباً هشت روز پس از انتشار عمومی iOS 15.3.1 توسط اپل رخ می دهد. نسخه ی جدید یک به روز رسانی جزئی با رفع اشکال و به روزرسانی های امنیتی بود. یکی از موارد اضافه شده قابل توجه در به روز رسانی، رفع نقص WebKit بود. نقصی که می توانست به محتوای وب ساخته شده به طور مخرب اجازه دهد تا منجر به اجرای کد دلخواه شود. اپل می گوید که از گزارش هایی مبنی بر این آسیب پذیری آگاه است.

به‌روزرسانی iOS 15.3 ماه در ژانویه منتشر شد. مانند نسخه فعلی، این نسخه عمدتاً بر روی بهبودهای زیربنایی و رفع اشکال متمرکز شده بود. اکنون با توقف امضای کد iOS 15.3 ، دیگر امکان برگشت به این سیستم عامل وجود ندارد.  اپل پس از انتشار iOS جدید ، پشتیبانی از کدنویسی سیستم عامل قدیمی را متوقف می کند. به این ترتیب کاربران در برابر افراد و اپلیکیشن هایی که سعی در نفوذ به حریم شخصی و سرقت اطلاعات دارند ، محافظت می شوند. جلوگیری از نصب سیستم عامل قدیمی باعث می شود تا اپل بتواند دستگاه های بیشتری را روی جدیدترین iOS نگه دارد.

غول فناوری کوپرتینویی در حال حاضر در حال آزمایش نسخه آزمایشی iOS 15.4 است که شامل به‌روزرسانی‌هایی برای Face ID و چارچوبی برای Tap to Pay With iPhone آینده اپل است.

 

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*