امکان برآمدگی بزرگتر دوربین آیفون 14 پرو به دلیل سیستم دوربین جدید 48 مگاپیکسلی


امید دلیری 8 فروردین 1401 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

امکان برآمدگی بزرگتر دوربین آیفون 14 پرو به دلیل سیستم دوربین جدید 48 مگاپیکسلی. به گفته Ming-Chi Kuo تحلیلگر معتبر اپل، امکان افزایش اندازه آرایه دوربین پشتی در مدل های بالارده ی آیفون های آینده وجود دارد. این امر به دلیل سیستم دوربین کاملاً جدید 48 مگاپیکسلی عریض (Wide) است. اخبار اپل را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

Ming-Chi Kuo در توییتی جدید به شماتیک های فاش شده پاسخ داد. شماتیک هایی ای که اخیراً توسط Max Weinbach به اشتراک گذاشته شده بود. شماتیک ها نشان می دهند که فلات دوربین عقب مدل های آیفون 14 پرو در هر بُعد حدود پنج درصد افزایش می یابد. از نظر عرض ، 35.01 میلی متر به 36.73 میلی متر افزایش می یابد. از نظر ارتفاع ، 36.24 میلی متر به 38.21 میلی متر افزایش می یابد. این برآمدگی نیز قرار است بیشتر از دستگاه بیرون بزند. در واقع از 3.60 میلی متر در آیفون 13 پرو به 4.17 میلی متر افزایش می یابد.

Ming-Chi Kuo گفته است که دلیل اصلی برآمدگی بزرگتر و برجسته تر دوربین ، به دلیل ارتقای دوربین عقب به 48 مگاپیکسل است. وی افزود: طول مورب سنسور تصویر تماسی آیفون (CIS) با جهش به 48 مگاپیکسل حدود 25 تا 35 درصد افزایش می یابد. به همین ترتیب ارتفاع سیستم لنز دوربین پنج تا ده درصد افزایش می یابد. علاوه بر جایگزینی ناچ با طراحی جدید ، آرایه دوربین TrueDepth، دوربین عریض 48 مگاپیکسلی یکی از شایع ترین ویژگی های آیفون 14 پرو است که به آن اشاره شده است.

انتظار می‌رود سیستم دوربین 48 مگاپیکسلی به مدل‌های بالارده یا پرو در سری آیفون 14 محدود شود. همچنین انتظار می رود دوربین جدید امکان فیلم‌برداری 8K را فراهم کند. این امر ارتقای قابل توجهی را نسبت به دوربین 12 مگاپیکسلی آیفون 13 پرو ارائه می‌کند. 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*