اپل macOS Monterey 12.3.1 را منتشر کرد


امید دلیری 14 فروردین 1401 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل macOS Monterey 12.3.1 را منتشر کرد. غول فناوری این به روزرسانی جدید را با اصلاحاتی برای نمایشگرهای خارجی، مشکلات مربوط به بلوتوث و برنامه Business Essentials منتشر کرده است. از تاریخ 14 مارس ، این اولین بروزرسانی جدید برای macOS است که اپل آن را منتشر کرده است. جدیدترین اخبار اپل را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

اپل می گوید macOS Monterey 12.3.1 شامل اصلاحات و رفع مشکلات نسخه قبلی می باشد. یکی از مشکل ها ، روشن نشدن نمایشگرها هنگام اتصال از طریق USB-C یا Thunderbolt به مک مینی 2018 به عنوان نمایشگر دوم است. اپل همچنین مشکل مربوط به بلوتوث را برطرف کرده است. مشکلی که در آن دستگاه‌های بلوتوث مانند دسته بازی ، با اتصال هدفون Beats قطع می‌شدند. دو باگ حیاتی نیز در این به‌روزرسانی برطرف شده اند. باگ هایی به برنامه اجازه می دادند کد دلخواه را با امتیازات هسته اجرا کند یا حافظه هسته را بدون محدودیت بخواند.

اپل می گوید هر دو باگ در macOS Monterey 12.3.1 برطرف شده اند. اما ممکن است پیش از این به طور فعال مورد سوء استفاده قرار گرفته باشند. اولین باگ به AppleAVD مربوط می شود که در آن یک مشکل نوشتن خارج از محدوده به برنامه ها امکان اجرای کد دلخواه را می داد. این با بررسی مرزهای بهبود یافته رفع شد. این موضوع تحت عنوان CVE-2022-22675 ثبت شده است. مشکل دوم برای درایور گرافیک اینتل با مشکل خواندن خارج از محدوده اعمال شد که به برنامه توانایی خواندن حافظه هسته را می داد. اپل این باگ را با اعتبار سنجی ورودی بهبودیافته برطرف کرد. این موضوع تحت عنوان  CVE-2022-22674 ثبت شده است.

شماره ساخت به روزرسانی جدید ، 21E258 می باشد. در این به روزرسانی همچنین برنامه Business Essentials از نسخه بتا خارج شده است و در این نسخه نیز گنجانده شده است. 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*