اپل در حال کار بر روی ساخت پنل‌های OLED نازک‌تر و احتمالاً انعطاف‌پذیر می باشد


امید دلیری 20 اردیبهشت 1401 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل در حال کار بر روی ساخت پنل‌های OLED نازک‌تر و احتمالاً انعطاف‌پذیر می باشد. گزارش جدیدی می گوید که اپل در حال توسعه یک صفحه نمایش OLED جدید می باشد. صفحه نمایشی که از یک جایگزین نازک تر برای لایه پلاریزه معمولی فناوری OLED استفاده می کند. این فناوری می تواند امکان ساخت صفحه نمایش تاشو برای آیفون و آیپد را فراهم کند. جدیدترین اخبار اپل را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

مدتی است که اپل تأمین کنندگان صفحه نمایش OLED خود را گسترش می دهد. اکنون به نظر می رسد غول فناوری در حال توسعه صفحه نمایش نازک تر است که می تواند برای پنل های انعطاف پذیر یا تاشو باشد. به گفته وبسایت The Elec، اپل کار بر روی پنل‌های OLED نازک‌تر که نیازی به لایه پلاریزه ندارند را آغاز کرده است. قطبی کردن صفحه نمایش با محدود کردن نور برای عبور از جهات خاص، به جای تار شدن صفحه، دید نمایشگر را بهبود می بخشد. 

وبسایت The Elec جزئیات بیشتری در مورد توسعه پنل‌های OLED جدید اپل ندارد. اما گزارش داده است که سامسونگ از پنل هایی OLED مشابه در Galaxy Z Fold 3 خود استفاده کرده است. سامسونگ به جای یک لایه جداگانه، یک فیلتر رنگی را مستقیماً روی لایه اصلی TFE چاپ کرد. سامسونگ توانسته به نمایشگر نازک برای استفاده در گوشی های تاشو خود دست یابد. این امر نشان می دهد که اپل نیز ممکن است به دنبال انجام همین کار باشد.

البته ساخت پنل‌های OLED بسیار نازک‌تر می تواند فقط برای ساخت دستگاه های باریک تر باشد. اما مدت هاست که شایعه شده اپل در حال بررسی ایده آیفون تاشو می باشد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*