اپل watchOS 9 را معرفی کرد


امید دلیری 17 خرداد 1401 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل watchOS 9 را معرفی کرد. غول فناوری طی رویداد WWDC 2022 از نسل نهم سیستم عامل watchOS رونمایی کرد. این به‌روزرسانی بزرگ شامل گزینه‌های شخصی‌سازی بیشتر ، به‌روزرسانی‌های اعلان‌ها، ویژگی‌های جدید در برنامه Workout و موارد دیگر می باشد. در این مقاله ویژگی های جدیدترین نسخه iOS را بررسی می کنیم. جدیدترین اخبار اپل را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

واچ فیس های جدید و بهبود اپلیکیشن Workout

همانند صفحه قفل جدید iOS 16، واچ فیس های جدید در watchOS 9 به کاربران اجازه می دهد تا هر یک از فیس ها را سفارشی سازی کنند. چهار فیس جدید شامل Lunar، Playtime، Metropolitan، و Astronomy. واچ فیس های کلاسیک نیز به‌روزرسانی شده‌اند تا جلوه‌های عمق بهبود یافته سیستم عامل جدید را به نمایش بگذارند.

اپلیکیشن Workout با معیارهای دقیق‌تری برای اندازه‌گیری عملکرد و یک تجربه آموزشی جدید به‌روزرسانی شده است تا به شما کمک کند به اهداف تناسب اندام خود برسید. شما می توانید با چرخاندن تاج دیجیتال، تغییر بین سبک های تمرینی مختلف در طول تمرین، نماهای مختلف تمرین را مشاهده کنید. مناطق ضربان قلب به نظارت بر شدت تمرین کمک می کند و تمرینات سفارشی فواصل کار و استراحت را در طول تمرین امکان پذیر می کند. علاوه بر این، هشدارهای جدید شامل سرعت، قدرت، ضربان قلب، آهنگ و غیره می‌تواند برای راهنمایی شما در طول تمرین اضافه شود.

دوندگان می توانند معیارهایی مانند طول گام، زمان تماس با زمین و نوسان عمودی را ردیابی کنند. این‌ اطلاعات در خلاصه برنامه تناسب اندام و در برنامه Health ظاهر می‌شوند. اطلاعاتی که به دوندگان اجازه می‌دهند روندها را در طول زمان ردیابی کنند و از الگوهای آن‌ها بیاموزند. ویژگی مسیرهای پراستفاده به دوندگان اجازه می‌دهد تا با خود مسابقه دهند. همچنین بهترین یا آخرین نتایج خود و هشدارها را در طول زمان دریافت کنند.چند به روزرسانی برای تمرینات شنا نیز وجود دارد.

ردیابی و خواب و داروها

اپل واچ اکنون می‌تواند با ویژگی جدید مراحل خواب (sleep stages) اطلاعات بیشتری را ردیابی کند. WatchOS 9 با استفاده از سیگنال‌های شتاب‌سنج و سنسور ضربان قلب می‌تواند تشخیص دهد که کاربران در حالت REM، Core یا Deep sleep هستند. همه این آمارها پس از بیدار شدن در برنامه Sleep در دسترس خواهد بود. هر کسی که مبتلا به AFib تشخیص داده شود می تواند از ویژگی جدید AFib History استفاده کند.

علاوه بر این ، یک تجربه دارویی جدید در watchOS 9 و ‌iOS 16 وجود دارد که می‌تواند داروها، ویتامین‌ها و مکمل‌های کاربر را ردیابی کند. آنها می توانند فهرستی از داروها ایجاد کنند، برنامه ها و یادآوری ها را تنظیم کنند و اطلاعات مربوط به داروهای خود را در برنامه Health مشاهده کنند. برنامه Health همه داروها را ردیابی می کند. حتی می تواند در صورت مشاهده تعاملات حیاتی احتمالی بین دو دارویی که اضافه شده است (برای افراد در ایالات متحده) به کاربران هشدار دهد. در غیر این صورت، به کاربران اجازه می‌دهد تا برنامه‌هایی ایجاد کنند تا به خود یادآوری کنند که داروهای خود را مصرف کنند.

سایر ویژگی های watchOS 9

  • کاهش وقفه نمایش اعلان‌ها 
  • پشتیبانی Family Setup از برنامه Home
  • ویژگی Quick Actions (اقدامات سریع) به کاربران امکان می‌دهد تا با یک حرکت دو انگشتی کارهای بیشتری انجام دهند
  • Apple Watch Mirroring به کاربران دارای ناتوانی های جسمی و حرکتی کمک می کند تا اپل واچ را از طریق آیفون کنترل کنند
  • Dock بازطراحی شده
  • امکان ویرایش و اضافه کردن جزئیات کلیدی مانند تاریخ و زمان به برنامه Reminders
  • امکان ایجاد رویدادهای جدید به طور مستقیم در برنامه Calendar
  • Cardio Recovery سلامت قلب و عروق را پس از پیاده روی و دویدن دنبال می کند

اولین نسخه بتای watchOS 9 از امروز در دسترس توسعه دهندگان قرار گرفته است. نسخه بتای عمومی در ماه جولای در دسترس خواهد بود. نسل نهم سیستم عامل watchOS پاییز امسال به‌عنوان یک به‌روزرسانی رایگان برای اپل واچ سری 4 یا جدیدتر در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*