اپل macOS Ventura را معرفی کرد


امید دلیری 18 خرداد 1401 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل macOS Ventura را معرفی کرد. غول فناوری طی رویداد WWDC 2022 از نسخه جدید سیستم عامل macOS رونمایی کرد. این نسخه جدید دارای چندین ویژگی جدید از جمله Stage Manager، Continuity Camera، به‌روزرسانی‌های امنیتی جدید و غیره می باشد. در این مقاله ویژگی های جدیدترین نسخه macOS را بررسی می کنیم. جدیدترین اخبار اپل را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

Stage Manager و iCloud Shared Photo Library و Continuity Camera

ویژگی Stage Manager به شما کمک می کند تا بدون هیچ گونه حواس پرتی روی برنامه ای که استفاده می کنید تمرکز کنید. این امر با مرتب کردن همه برنامه های استفاده نشده و انتقال آن ها به کنار، و انتقال برنامه اصلی و فعال در وسط انجام می شود.

ویژگی Continuity Camera به کاربران macOS Ventura این امکان را می دهد که از آیفون خود به عنوان وب کم استفاده کنند.  مک با استفاده از این ویژگی می‌تواند به‌طور خودکار دوربین آیفونی که نزدیک آن است را تشخیص دهد و از آن به عنوان وب کم استفاده کند. در صورت اتصال، Continuity Camera تمامی ویژگی‌های موجود مانند Center Stage ، حالت پرتره و موارد دیگر را ارائه می‌دهد. همچنین از دوربین Ultra Wide آیفون برای فعال کردن Desk View استفاده می‌کند که چهره کاربر و قسمت بالای میز او را نشان می‌دهد.

iCloud Shared Photo Library به حداکثر شش عضو خانواده اجازه می دهد تا در کتابخانه عکس های iCloud اضافی مشارکت داشته باشند. برنامه دوربین نیز می‌تواند عکس‌های جدید را مستقیماً در کتابخانه مشترک خانواده به اشتراک بگذارد. تمامی اعضای خانواده دارای دسترسی های برابر هستند و عکس‌ها در خاطرات و ویجت‌های همه ظاهر می‌شوند.

FaceTime ، Safari و Messages

در FaceTime اکنون می توانید یک تماس را در یک دستگاه اپل شروع کرده و با استفاده از Handoff آن را به دیگری انتقال دهید. 

 ویژگی Tab Groups در Safari به دوستان و خانواده اجازه می‌دهد تا سایت‌های مورد علاقه خود را به اشتراک بگذارند و ببینند دیگران چه برگه‌هایی را به‌طور زنده مشاهده می‌کنند. این گروه می‌تواند فهرستی از بوکمارک ها را در صفحه شروع مشترک ایجاد کند و حتی مکالمات پیام‌ها یا تماس‌های FaceTime را مستقیماً از Safari شروع کند. در تلاش برای افزایش امنیت، اپل Passkeys را در سافاری معرفی کرده است. رمزهای عبور که به عنوان اعتبارنامه های نسل بعدی که از گذرواژه ها ایمن تر هستند توصیف می شوند. آن ها کلیدهای دیجیتال منحصر به فردی هستند که روی دستگاه باقی می مانند. البته هرگز در سرور وب ذخیره نمی شوند. کاربران می توانند به راحتی کلیدهای عبور را با استفاده از Touch ID یا Face ID ایجاد کنند. iCloud Keychain همه رمزهای عبور را ذخیره می کند تا با رمزگذاری انتها به انتها بین دستگاه ها همگام شوند.

بخش پیام ها یا همان Messages در macOS Ventura به کاربران اجازه می‌دهد پیام‌هایی را که اخیراً ارسال کرده‌اند، ویرایش یا لغو کنند. همچنین می توانند پیامی را به‌عنوان خوانده‌نشده علامت‌گذاری کنند یا پیام‌هایی که به‌طور تصادفی حذف شده‌اند را بازیابی کنند.

بهبود Spotlight و اپلیکیشن Mail و متال 3 (Metal 3)

macOS Ventura‌ همچنین Spotlight را با ویژگی Rich Results بهبود بخشیده است. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا از درون Spotlight اقداماتی را انجام دهند. Spotlight همچنین اکنون برنامه های بیشتری از جمله Photos و Live Text و موارد دیگر را فهرست می کند.

اپل همچنین پیشرفت های بزرگی را به اپلیکیشن Mail در مک اضافه کرده است. ویژگی Undo Send به کاربران اجازه می‌دهد چند لحظه پس از ارسال ایمیل ، ارسالی را واگرد کنند. کاربران همچنین می‌توانند ایمیل‌ها را زمان‌بندی کنند و یادآوری‌هایی را برای پیگیری اضافه کنند.

علاوه بر این ها ، اپل آخرین نسخه نرم افزاری که تجربه بازی را در دستگاه های اپل تقویت می کند یعنی Metal 3 را در دسترس قرار داده است. اپل خاطرنشان کرده است که ترکیب متال 3 با تراشه سیلیکون اپل، تجربه‌های بازی بهتری را روی مک‌ها ارائه می دهد.

سایر ویژگی های macOS Ventura‌

  • ویژگی Live Text اکنون از فریم‌های ویدیویی متوقف شده پشتیبانی می‌کند و می‌تواند متن ژاپنی و کره‌ای را تشخیص دهد
  • Visual Look Up می‌تواند حیوانات، پرندگان، حشرات، مجسمه‌ها و مکان‌های دیدنی دیگر را تشخیص دهد
  • اپلیکیشن های آب و هوا (Weather) و ساعت (Clock) برای مک بهینه شده اند
  • ابزارهای دسترسی جدید عبارتند از Live Caption برای همه محتوای صوتی، Type to Speak در تماس، Text Checker و غیره
  • System Preferences به System Settings تغییر نام داده است. همچنین دارای طراحی کارآمدی شبیه به بخش تنظیمات آیفون و آیپد می باشد

اولین نسخه بتای macOS Ventura از امروز در دسترس توسعه دهندگان قرار گرفته است. نسخه بتای عمومی در ماه جولای در دسترس خواهد بود.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*