آپدیت جدید سیستم‌عامل‌های اپل دارای تغییرات جزئی است!


فاطمه شاعری 12 مرداد 1402 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل در حال حاضر نسخه‌های iOS 16.6، iPadOS 16.6، macOS Ventura 13.5 و watchOS 9.6 را به‌عنوان آپدیت‌هایی با هدف رفع برخی از باگ‌ها و آسیب‌پذیری‌های باقی‌مانده، منتشر کرده است. این آپدیت‌ها فقط به رفع مشکلات کوچک و به‌روزرسانی‌های امنیتی می‌پردازند. و اپل هیچ تغییر هیجان‌انگیز یا ویژگی جدیدی را برای کاربر ایجاد نمی‌کنند.

 این آپدیت‌ها:

هدفشان اصلاح اشکالات کوچک و افزایش امنیت دستگاه‌هاست. با این حال، این به‌روزرسانی‌های کوچک معمولاً حاوی رفع آسیب‌پذیری‌های امنیتی هستند که می‌توانند کاربر را در معرض خطرات سایبری قرار دهند.

در این متن هم اشاره‌ای به ویژگی Contact Key Verification (تأیید کلید تماس) در نسخه بتای اولیه iOS 16.6 شده است. اما ظاهراً این ویژگی به نسخه نهایی نرسیده است و زمان اجرا آن مشخص نیست.

با توجه به اینکه تنها چند ماه تا انتشار نسخه‌های پایدار باقی مانده است. امیدواریم که این سیستم عامل تغییرات جذاب‌تری را در این نسخه‌ها ارائه دهد و کاربران را متعجب کند. برای حفظ امنیت و کارایی بهتر دستگاه‌های خود. توصیه می‌شود همیشه به‌روزرسانی‌های امنیتی و نسخه‌های جدید سیستم‌عامل‌ها را برای دستگاه‌های خود اعمال کنید.

در نسخه بتای اولیه iOS 16.6 اپل ، مشخص شد که یک قابلیت جدید به نام Contact Key Verification (تأیید کلید تماس) وجود دارد. که هدف آن هشدار دادن به کاربران در مورد شنود پیام‌های iMessage توسط افراد ثالث است. اما ظاهراً این قابلیت به نسخه نهایی نرسیده است و زمان اجرای آن هنوز مشخص نیست.

این سیستم عامل اغلب به‌روزرسانی‌های کوچکتر را به‌عنوان آپدیت‌های امنیتی و اصلاحی منتشر می‌کند. که معمولاً حاوی رفع آسیب‌پذیری‌های امنیتی هستند. به‌روزرسانی دستگاه‌های سازگار به آخرین نسخه سیستم‌عامل‌ها مهم است. زیرا این آپدیت‌ها کمک می‌کنند تا دستگاه‌ها از آخرین اصلاحات امنیتی و بهترین کارایی استفاده کنند و کاربران را در معرض خطرات سایبری قرار ندهند. به همین دلیل، توصیه می‌شود دستگاه‌های خود را همیشه به‌روز نگه دارید تا از امنیت و کارایی بهتری برخوردار شوید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*