افت ۴٫۸ درصدی سهام شرکت اپل؟!


فاطمه شاعری 15 مرداد 1402 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

پس از انتشار گزارش مالی جدید، سهام شرکت اپل در یک روز پس از آن با ۴٫۸ درصد کاهش روبرو شد. این افت سهام ناشی از پیش‌بینی‌های ضعیف‌تر از انتظار برای فصل سوم سال ۲۰۲۳ توسط تحلیلگران است. اپل نیز اعلام کرده که درآمد خود در این فصل کاهش خواهد یافته و این افت درآمد در سه فصل اخیر ادامه دارد…

روز جمعه، برای اپل بدترین روز در سال ۲۰۲۳ بوده و بزرگ‌ترین افت سهام این شرکت را از تاریخ ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۲ (۷ مهر ۱۴۰۱) تاکنون شاهد بودیم. این افت در سهام اپل به معنای کاهش ارزش بازاری شرکت و اندازه‌گیری زیان مالی برای سهام‌داران است.

گزارش مالی نشان می‌دهد که…

درآمد از محصولات سخت‌افزاری اپل شامل آیفون، آیپد و مک کاهش یافته است. اما در عوض، کسب‌و‌کار خدمات نرم‌افزاری این شرکت به نتایج مثبتی دست یافته و با ۲۱٫۲۱ میلیارد دلار درآمد. در مقایسه با سال ۲۰۲۲، با ۸ درصد رشد مواجه شده است. این افزایش درآمد خدمات نرم‌افزاری به عنوان یک نقطه روشن در نتایج مالی اپل می‌تواند اثرات مخرب کاهش درآمد از محصولات سخت‌افزاری را تعدیل کند.

با این حال، اپل همچنان توانسته است درآمد و سود بیشتری از پیش‌بینی‌های تحلیلگران به دست آورد. و این نشان می‌دهد که عملکرد کلی سهام شرکت اپل در بازار هنوز هم قوی است. اپل همچنان به‌عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های تکنولوژی جهان شناخته می‌شود. و با محصولات و خدمات خود به بازار جهانی حاکم است. اما همچنان افزایش رقابت در بازار تکنولوژی و نیاز به بهبود سودآوری و کسب‌و‌کارهای جدید. چالش‌هایی را برای اپل ایجاد می‌کند که باید به آنها پاسخ دهد.

منتظر اخبار به روز در مجله سیبو باشید

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*