پردازنده‌ی M3 با ۱۲ گیگابایت رم در مک‌های اپل !…


فاطمه شاعری 24 مرداد 1402 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

به نظر می‌رسد که اپل در آینده نزدیک احتمالاً پردازنده‌ ی M3 را با حداقل ۱۲ گیگابایت رم معرفی خواهد کرد. تا دوران مک‌های مجهز به ۸ گیگابایت رم به پایان برسد. در حال حاضر، برخی از مک‌ها که با پردازنده‌های اختصاصی عرضه می‌شوند، در کانفیگ پایه دارای ۸ گیگابایت رم هستند، اما به نظر می‌رسد که با معرفی پردازنده‌ی M3، این وضعیت تغییر خواهد کرد.

مارک گرمن، به‌صورت غیرمستقیم اشاره کرده است که…

احتمالاً مک‌های جدید با پردازنده‌ی M3 دارای حداقل ۱۲ گیگابایت رم خواهند بود. این اقدام احتمالاً به هدف کاهش تفاوت قیمتی بین مک‌های دارای ۸ گیگابایت و ۱۶ گیگابایت رم صورت گرفته است. زیرا اختلاف قیمتی بین این دو نسخه به‌طور مداوم انتقادات کاربران را به‌همراه داشته است.

پردازنده‌ی M3

مدل‌های M2 Pro و M2 Max از پردازنده‌های M2 بهره می‌برند و در کانفیگ پایه دارای ۱۶ گیگابایت رم هستند. همچنین، مشتریان می‌توانند با تمایل کانفیگ‌های با ۹۶ گیگابایت رم را نیز انتخاب کنند. بنابراین، احتمالاً پردازنده‌های M3 Pro و M3 Max نیز کانفیگ‌های مختلفی از جمله ۳۶ و ۴۸ گیگابایت رم خواهند داشت. از این جهت، انتظار می‌رود که مدل M3 با حداقل ۱۲ گیگابایت رم عرضه شود.

در این کامپیوترها، رم به تراشه‌ی اصلی لحیم شده است و امکان ارتقای جداگانه‌ای وجود ندارد. به نظر می‌رسد که اپل ممکن است ابتدا اولین مک‌های مجهز به پردازنده‌ی M3 را مهر امسال معرفی کند و سپس در ماه‌های بعد، نسخه‌های M3 Pro و M3 Max با کانفیگ‌های مختلف عرضه شوند.

اخبار جدید اپل را از مجله سیبو دنبال کنید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*