تراشه ای مرموز در پورت USB-C آیفون ۱۵ ….!؟


فاطمه شاعری 25 مرداد 1402 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

آخرین اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که افشای جزئیاتی مرتبط با تراشه ناشناس 3LD3 در آیفون ۱۵، منجر به پیش‌بینی‌ها و تکنولوژی‌هایی شده که اپل قصد دارد در نسل آینده گوشی‌های خود به‌کار ببرد. این اطلاعات جدید به اوج گمانه‌زنی‌های متعدد درباره تغییرات آینده در دستگاه‌های اپل، به‌خصوص موضوع تغییر از پورت Lightning به USB-C، انجامیده است. به منظور انطباق با قوانین اتحادیه اروپا، اپل برنامه دارد. تا در راستای تغییرات نسل آینده، سری آیفون ۱۵ را به درگاه USB-C مجهز کند.

تراشه

در این بین…

افشاگری به نام ماجین بو، اطلاعاتی از تراشه جدید به نام 3LD3 منتشر کرده است. این تراشه به‌صورت مخفیانه روی کابل کانکتور USB-C به بُرد اصلی آیفون ۱۵ اضافه خواهد شد. تا قبل از این، هیچ جزئیاتی در مورد این تراشه وظیفه‌ای آشکار نشده بود. به‌رغم عدم انتشار جزئیات دقیق در مورد نقش دقیق تراشه 3LD3 در آیفون ۱۵، این خبر باعث شده که جامعه فناوری و علاقمندان به محصولات اپل، به طور سریع برای تحلیل و بررسی این تراشه به کار بیافتند. انواع گمانه‌زنی‌های مختلف به وجود آمده که برخی از آنها بیان می‌کنند. که این تراشه به منظور کاهش سرعت شارژ در درگاه USB-C طراحی شده است. این در واقع به این معناست که افرادی که خارج از اتحادیه اروپا هستند، برای شارژ آیفون ۱۵‌شان، مجبور به استفاده از کابل‌های اصلی اپل خواهند بود.

به علاوه…

ماجین بو ادعا می‌کند که تراشه 3LD3 برای ارتقاء امنیت انتقال داده‌ها طراحی شده است. و اپل با استفاده از این تراشه، بناست به برنامه‌های “Made for iPhone” (MFi) خود ادامه دهد. باید توجه داشت که MFi به تولیدکنندگان لوازم جانبی اجازه می‌دهد. تا با گواهی MFi محصولات خود را به بازار عرضه کنند. که این امر می‌تواند اطمینان بیشتری به مصرف‌کنندگان از کیفیت و سازگاری محصولات فراهم آورد. نیز، تراشه 3LD3 ممکن است به تولیدکنندگان لوازم جانبی اپل امکان ارتباط امن‌تر با آیفون را بدهد و در نتیجه به بهبود عملکرد و سازگاری بهتر لوازم جانبی منجر شود.

این تغییرات نشان‌دهنده نقش مهمی از این تراشه در آینده آیفون‌های اپل می‌باشد. به همین ترتیب، این تغییر نیز با توجه به تغییر درگاه ارتباطی به USB-C، می‌تواند. تأثیرات بزرگی بر روی نسل آینده گوشی‌های آیفون داشته باشد. باید دید که این تغییرات و اضافات چگونه تأثیری بر روی کارایی، امنیت، و سهولت استفاده از آیفون‌های آینده خواهند داشت. و آیا این تغییرات به پذیرش گسترده توسط مصرف‌کنندگان و بازار منجر خواهند شد یا خیر.

منتظر اخبار به روز اپل در مجله سیبو باشید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*