آیفون ۱۵ اولترا به جای آیفون ۱۵ پرو مکس…؟!


فاطمه شاعری 31 مرداد 1402 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

به نظر می‌رسد آیفون ۱۵ اولترا، پس از مدت‌ها انتظار، به طور نهایی معرفی خواهد شد. در این مورد، یکی از منابع اطلاعاتی افشاگر در شبکه اجتماعی ایکس (پیشتر به نام توییتر) تصریح می‌کند که آیفون ۱۵ اولترا به جای آیفون ۱۵ پرو مکس روانه بازار خواهد شد.

شرکت اپل در گذشته همواره گوشی‌های برتر و با کیفیت را با نام “پرو مکس” عرضه می‌کرده است. با این حال، به نظر می‌رسد امسال تغییراتی در استراتژی نامگذاری خود دارد. یک منبع اطلاعاتی در توییتر اعلام کرده که ۸۰ درصد اطمینان دارد که آیفون ۱۵ به نام “اولترا” عرضه خواهد شد.

شایعات مبنی بر ورود آیفون ۱۵ اولترا به بازار ماه‌ها قبل شکل گرفته بود. اما تاکنون اکثر افشاگران معتقد بودند که اپل این پسوند را برای نسل بعدی آیفون یعنی آیفون ۱۶ انتخاب کرده است. و آیفون ۱۵ پرو مکس را در بازار عرضه می‌کند.

با این وجود، مارک گرمن، یک افشاگر معروف در حوزه فناوری، اخیراً اعلام کرده است. که احتمالاً در سال ۲۰۲۴ پنج مدل آیفون معرفی خواهیم کرد و عرضه آیفون اولترا به این معنا نیست که آیفون پرو مکس از میان خواهد رفت.

طبق گفته‌ها، گوشی آیفون ۱۵ اولترا از صفحه نمایش بزرگ‌تری نسبت به آیفون ۱۴ پرو مکس برخوردار خواهد بود. و از دوربین پریسکوپی با بزرگ‌نمایی ۱۰ برابری نیز استفاده می‌کند.

علاوه بر این…

اپل در طراحی گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ اولترا از تیتانیوم به عنوان ماده ساختاری استفاده خواهد کرد. این تغییر به افزایش مقاومت دستگاه و کاهش وزن آن کمک می‌کند. با این حال، استفاده از تیتانیوم احتمالاً باعث افزایش قیمت آیفون ۱۵ اولترا نسبت به آیفون ۱۴ پرو مکس خواهد شد.

شایعه می‌شود که اپل ممکن است در گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ اولترا از پردازنده سه‌نانومتری A17 استفاده کند. که ممکن است به افزایش قیمت این دستگاه‌ها نیز تأثیر بگذارد. یکی دیگر از تغییرات مهم احتمالاً جایگزینی درگاه لایتنینگ با پورت USB-C در هر چهار مدل آیفون ۱۵ خواهد بود.

اگر تاکنون شایعه‌ها صحت داشته باشند. احتمالاً آیفون ۱۵ روز ۲۲ شهریور رونمایی خواهد شد. و اپل احتمالاً در هفته‌های آتی دعوتنامه‌ها را برای رسانه‌ها ارسال خواهد کرد.

منتظر اخبار دیگر اپل در مجله سیبو باشید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*