ویژن پرو اوایل سال ۲۰۲۴ روانه‌ی بازار می شود…!


فاطمه شاعری 2 شهریور 1402 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

در سال ۲۰۰۷ اپل، پتنتی را ثبت کرد که توضیحات آن به طور قابل توجهی به ویژن پرو اشاره دارد. این پتنت آشکار می‌کند که ایده‌پردازی در مورد ویژن پرو از سال‌های پیش از رونمایی از اولین نسل آیفون در ۲۰۰۷ شروع شده بود.

ویژن پرو به عنوان یکی از جسورانه‌ترین تولیدات اخیر اپل تلقی می‌شود، و آشکار است. که شرکت در طول دهه‌ها بر روی آن کار کرده است. اما پیش از اینکه پتنت جدید اپل ثبت شود، تاریخچه این ایده‌پردازی و آغاز طراحی ویژن پرو به دقت مشخص نشده بود.

پتنتی که در سال ۲۰۰۷ توسط اپل ثبت شد، ایده‌ای مشابه ویژن پرو را در خود جای داده بود. این پتنت در همان سال رونمایی از اولین نسل آیفون ثبت شده بود.

1

با این حال…

جزئیات دقیق از قابلیت‌های ویژن پرو در پتنت سال ۲۰۰۷ ارائه نشده بود. این پتنت به یک هدست با توانایی پخش فیلم و رویدادهای ورزشی اشاره دارد. در همان پتنت، به نمایش محتواها در محیط واقعیت مجازی و برخی از ویژگی‌های پیچیده دیگر نیز اشاره شده بود.

پتنت‌هایی که توسط شرکت‌ها ثبت می‌شوند، معمولاً شامل جزئیات فنی پیچیده‌ای هستند. و از زبان تخصصی استفاده می‌کنند که ممکن است مفهوم آن برای عموم قابل فهم نباشد. در توصیف پتنت سال ۲۰۰۷ اپل آمده است: “این سیستمِ نمایشگرِ شخصی ممکن است شامل دستگاهی الکترونیکی باشد که وظیفه ارائه‌ی محتوای چندرسانه‌ای به یک نمایشگر شخصی را دارد که آن نمایشگر وظیفه اجرای محتواهای دریافت‌شده را بر عهده دارد.”

در ادامه توضیحات پتنت می‌خوانیم:

“دستگاه نمایشگر شخصی ممکن است با استفاده از یک یا تعداد بیشتری قطعه‌ی اپتیکال یا دیجیتالی، محتوای نمایش‌داده‌شده را به گونه‌ای تنظیم کند که ویژگی‌های یک سالن سینما را به نمایش بگذارد. به این ترتیب، کاربر احساس حضور در سالن سینما را تجربه خواهد کرد.”

این پتنت نیز به امکان ارائه تجربه‌ای واقعیت مجازی برای تماشای رویدادهای ورزشی اشاره می‌کند: “این دستگاه نمایشگر شخصی ممکن است تجربه مشاهده محتوای چندرسانه‌ای مرتبط با بازی بیس‌بال را به نحوی فراهم کند که به کاربر احساس می‌شود در استادیوم بیس‌بال حاضر است.” اپل در آن زمان آن‌طور که اعلام شده بود، خروجی صدای هدست را بر اساس حرکات سر و موقعیت کاربر در ورزشگاه تغییر می‌دهد.

2

ویژن پرو که در کنفرانس WWDC 2023 معرفی شد، پیش‌بینی می‌شود که ابتداً در اوایل سال ۲۰۲۴ در آمریکا به بازار عرضه شود. قیمت این هدست واقعیت مجازی اپل، ۳٬۴۹۹ دلار است.

پتنتی که در سال ۲۰۰۷ ثبت شد، اما تاکنون جزئیات دقیق آن منتشر نشده بود. این انتشار، تعدادی از کاربران را به تأمل در مورد این موضوع و تعقیب آینده‌ی ایده‌های اپل ترغیب کرده است.

اخبار به روز اپل را از مجله سیبو دنبال کنید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*