رونمایی رقیب پردازنده M3 اپل به تأخیر افتاد…؟!


فاطمه شاعری 5 شهریور 1402 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

به نظر می‌رسد که کوالکام با مشکلات غیرمنتظره‌ای در تولید هسته‌های سفارشی اوریون (Oryon) مواجه شده است. این هسته‌ها به منظور تولید پردازنده‌های جدید برای لپ‌تاپ‌ها به‌کار گرفته می‌شوند. که با توجه به قدرت پردازشی قابل‌توجه خود، مصرف انرژی پایینی نیز دارند. در واقع، هدف کوالکام از تولید هسته‌های اوریون تحقق تعادل بین قدرت و مصرف انرژی است، مانند پردازنده‌های سری M توسط اپل که به ارائه قابلیت پردازش قدرتمند در کنار مصرف انرژی پایین معروف‌اند و این ویژگی تاثیر بزرگی در شارژدهی مک‌بوک‌ها دارد.

یک افشاگر در شبکه‌ی اجتماعی به نام ایکس (سابقاً توییتر) اعلام کرده که پیش‌بینی‌ها برای هسته‌های اوریون به‌خوبی به حقیقت پیوسته‌اند، اما او به تفصیل جزئیات بیشتری در این مورد فاش نکرده است. این هسته‌های اوریون به احتمال زیاد در پردازنده‌ی Snapdragon 8cx Gen 4 کوالکام در سال آینده استفاده خواهند شد.

1

 

Snapdragon 8cx Gen 4 احتمالاً در سه نسخه مختلف عرضه خواهد شد. نسخه قوی‌تر این پردازنده به ۱۲ هسته تقسیم می‌شود که هشت هسته‌ی پرقدرت و چهار هسته‌ی کم‌مصرف را شامل می‌شود. ارقام اولیه از بنچمارک‌ها نشان می‌دهد که Snapdragon 8cx Gen 4 قدرت پردازشی نسل جدیدی را تجربه خواهد کرد.

ساخت پردازنده‌های اختصاصی یک چالش دشوار است که شرکت‌های بزرگی مانند سامسونگ و گوگل نیز با آن روبرو شده‌اند. در حالی که سامسونگ به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان تلاش‌های متعددی را برای ساخت پردازنده‌های بی‌عیب و نقص انجام داده است، اما محصولات اگزینوس آن همچنان نتوانسته انتظارات را برآورده کند. گوگل نیز با درآمد سالانه صدها میلیارد دلاری خود، در تلاش برای تولید پردازنده‌های بهتر برای محصولات خود قرار دارد.

منتظر می‌مانیم تا…

Snapdragon 8cx Gen 4 از کوالکام با M3 اپل به عنوان رقیب اصلی خود روبرو شود. طبق پیش‌بینی‌ها، اپل ممکن است در اواخر امسال پردازنده‌های M3 را رونمایی کند. اسنپدراگون 8cx Gen 4 و پردازنده‌های M3 از تکنولوژی لیتوگرافی پرهزینه‌ای استفاده خواهند کرد، این ممکن است تأثیر قیمت پردازنده‌ها و در نهایت هزینه لپ‌تاپ‌ها را افزایش دهد. به همین دلیل، افزایش قیمت پردازنده‌ها می‌تواند باعث افزایش قیمت لپ‌تاپ‌ها نیز گردد.

منتظر اخبار دیگر مجله سیبو باشید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*