نمایشگر آیفون ۱۶ دارای فناوری میکرو-لنز است…!


فاطمه شاعری 11 شهریور 1402 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل در تلاش است تا با بهره‌گیری از فناوری میکرولنز، عملکرد نمایشگر OLED آیفون ۱۶ را بهبود بخشیده و همزمان مصرف انرژی آن را به حداقل برساند. به گزارش خبرگزاری The Elec کره‌ای، اپل در حال بررسی امکان استفاده از این فناوری در پنل‌های OLED آیفون ۱۶ است. این فناوری به اپل اجازه می‌دهد تا با حفظ یک سطح روشنایی ثابت، مصرف انرژی نمایشگر را به حداقل برساند و در برخی موارد، حتی روشنایی آن را افزایش دهد.

فناوری میکرو-لنز (Micro Lens Array) به اپل این امکان را می‌دهد که لنزهای میلیاردها عددی را به پنل OLED اضافه کند. این لنزها نور منعکس شده از داخل پنل را به‌جای جلوه‌گر پنل، به قسمت جلویی نمایشگر هدایت کنند. این فرآیند باعث افزایش روشنایی نمایشگر می‌شود، در حالی که مصرف انرژی ثابت می‌ماند.

1

فناوری میکرو-لنز علاوه بر مزایایی که ارائه می‌دهد. برخی معایب نیز دارد. این فناوری ممکن است منجر به کاهش نورتابی کناری نمایشگر شود و به افزایش نورتابی جلویی آن منجر شود، که ممکن است میدان دید نمایشگر را محدود کند.

همچنین…

افزودن فناوری میکرو-لنز به نمایشگرهای OLED هزینه‌های تولید را افزایش می‌دهد. که در نهایت ممکن است به افزایش قیمت آیفون منجر شود. با این حال، اپل هنوز تصمیم نهایی در مورد استفاده از این فناوری در آیفون ۱۶ نگرفته است.

شرکت‌هایی نظیر سامسونگ و ال‌جی احتمالاً این فناوری را در نمایشگرهای OLED خود استفاده کنند. و به اپل عرضه کنند. این دو شرکت تأمین‌کنندگان اصلی نمایشگرهای اپل هستند و تجربه بیشتری در زمینه فناوری میکرو-لنز دارند.

اگر سامسونگ و ال‌جی توانایی حفظ کیفیت نورتابی و میدان دید نمایشگرها را با استفاده از فناوری میکرو-لنز داشته باشند. و همچنان مصرف انرژی پنل را به حداقل برسانند. این فناوری می‌تواند به اپل در بهبود عملکرد نمایشگر آیفون ۱۶ کمک کند.
منتظر اخبار دیگر ما در مجله سیبو باشید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*