اپل به‌ فکر تولید آی‌مک با طراحی شیشه‌ای…؟!


فاطمه شاعری 13 شهریور 1402 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

پتنت جدید اپل نشان می‌دهد که این شرکت همچنان به‌ فکر تولید آی‌مک با طراحی آینده‌نگرانه‌‌ی شیشه‌ای است.
اپل سال ۲۰۲۰ برای اولین‌بار درخواستی برای پتنت کامپیوتر تمام‌شیشه‌ای ثبت کرد. اکنون به‌نظر می‌رسد غول فناوری اهل کوپرتینو به به‌روزرسانی حق‌ اختراع خود ادامه می‌دهد و دید آینده‌نگرانه‌ای به آی‌مک دارد. پتنت مذکور دردسترس قرار گرفته و اطلاعات تازه‌ای درباره‌ی آی‌مک شیشه‌ای اپل ارائه می‌دهند.

اپل اشاره می‌کند که کامپیوترهای رومیزی معمولی از مانیتور و ورودی‌های مختلف مثل ماوس و کیبورد بهره می‌برند. اکنون گواهی حق‌ اختراع این شرکت محصولی یکپارچه را نشان می‌دهد که به نمایشگر و ناحیه‌ی ورودی مجهز شده است.

پتنت اصلاح‌شده‌ی اپل نشان‌دهنده‌ی کامپیوتر All in one با ورودی‌های مختلف مثل حسگر لمسی، حسگر بیومتریک و… است. و اجزای ورودی دیگر در بخش پایینی آن تعبیه شده‌اند.

2

سطح خارجی مک آینده‌نگرانه‌ی اپل می‌تواند بخش‌هایی برای ارائه‌ی خروجی‌ها، دریافت ورودی‌ها یا ترکیبی از آن‌ها داشته باشد. به‌عنوان مثال، طبق تصاویر فاش‌شده ناحیه‌ی بالایی دستگاه می‌تواند نمایشگر را در خود جا دهد؛ درحالی‌که بخش پایینی برای ورودی‌هایی مثل کیبورد در نظر گرفته شده است.

 

رندر مک شیشه ای اپل:

طبق پتنت اپل، محفظه‌ی آی‌مک آینده می‌تواند از موادی مثل سرامیک، پلاستیک، شیشه، کامپوزیت یا ترکیبی از آن‌ها ساخته شود. به‌عنوان مثال، محفظه‌ی اصلی این محصول می‌تواند از شیشه‌ی یک‌تکه تشکیل شده باشد. علاوه‌براین، امکان دارد دستگاه مذکور به یک یا چند اسپیکر برای خروجی صدا مجهز شود.

حق‌ اختراع جدید اپل، نمونه‌ای از دستگاه الکترونیکی را نشان می‌دهد. که شامل فرورفتگی‌ها و حاشیه‌ها و سایر ویژگی‌های فیزیکی است تا کاربر هنگام تایپ یا لمس ناحیه‌ی ورودی، بهتر با این بخش تعامل داشته باشد.
به عنوان یک نمونه، بخش پایینی دستگاه آینده‌نگرانه‌ی مک اپل می‌تواند نواحیی با برجستگی‌ها و فضاهای خاص برای کلید‌ها ایجاد کند، به نحوی که کاربران تجربه‌ای شبیه به تایپ روی یک کیبورد فیزیکی داشته باشند. با این تغییرات، کاربران هنگام تایپ می‌توانند به‌راحتی مرزهای بین کلیدها را تشخیص دهند و نیازی به نگاه‌کردن به کیبورد نداشته باشند. به این ترتیب، تایپ کردن دقیق‌تر و سریع‌تر انجام خواهد شد.

علاوه بر این، در تصاویر مرتبط با پتنت اپل، مشاهده می‌شود که مک‌بوک به قسمت پایینی دستگاه آینده‌نگرانه‌ی اپل متصل شده است و به این ترتیب، کاربران می‌توانند از کیبورد و تاچ‌پد آن به عنوان ورودی استفاده کنند.

به طور کلی…

به‌روزرسانی در پتنت اپل نشان می‌دهد که این شرکت به بهبود و توسعه آی‌مک خود ادامه می‌دهد و در تلاش است تا تجربه‌ی کاربری بهتری را برای مشتریانش فراهم آورد. این طراحی شیشه‌ای آینده‌نگرانه احتمالاً توجه‌های زیادی را به خود جلب خواهد کرد و ممکن است در نسل‌های آینده‌ی آی‌مک مورد استفاده قرار گیرد؛ البته در این صورت، ممکن است باعث افزایش قیمت مدل‌های آی‌مک نسل‌های آینده شود.

منتظر اخبار دیگر اپل در مجله سیبو باشید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*