طراحی انیمیشن دوبعدی مخصوص آیپد به حقیقت پیوست…!


فاطمه شاعری 19 شهریور 1402 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

Procreate Dreams، یک اپلیکیشن برای طراحی انیمیشن دوبعدی مخصوص آیپد است. که به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردش توجه زیادی به خود جلب کرده است.

پس از ۱۲ سال تجربه در توسعه اپلیکیشن‌های طراحی و نقاشی برای iOS و آیپد، شرکت پروکریت برنامه اول خود برای ساخت انیمیشن دوبعدی به نام “پروکریت دریمز” را با شعار “انیمیشن‌سازی برای همه” معرفی کرده است. این نرم‌افزار قابل دسترسی در اپ استور با یک پرداخت یکباری به مبلغ ۱۹٫۹۹ دلار است و امکانات زیادی را برای طراحان و انیماتورها فراهم می‌کند.

یکی از ویژگی‌های جالب پروکریت دریمز…

ابزار Performing است که با تشخیص حالت لمس صفحه توسط کاربر، keyframe ها را به‌صورت خودکار ایجاد می‌کند. این ویژگی می‌تواند کار انیمیشن‌سازی را سریع‌تر و آسان‌تر کند. همچنین، خط زمانی (Timeline) در این نرم‌افزار قابلیت چندلمسی دارد و امکانات فراوانی را به اختیار کاربر می‌گذارد.

Procreate Dreams همچنین از ابزار Flipbook برای ساخت انیمیشن به روش سنتی‌تر فریم به فریم پشتیبانی می‌کند. و قابلیت پوست پیاز (Onion skins) را نیز داراست. همچنین، روش روتوسکوپی برای ساخت انیمیشن با دنبال کردن تصاویر متحرک نیز در این نرم‌افزار پیاده‌سازی شده است.

1

در کنار اینها…

Procreate Dreams امکان صداگذاری پیشرفته روی کاراکترها و افکت‌های صوتی متنوع را نیز ارائه می‌دهد. همچنین، طراحان می‌توانند فایل‌های طراحی خود را با فرمت اختصاصی پروکریت در iCloud با حجم تا یک ترابایت ذخیره کنند بدون نیاز به دستی ذخیره سازی و بارگذاری.

پروکریت دریمز، به عنوان افتخاری برای شرکت پروکریت که از قبل به عنوان یکی از پرفروش‌ترین اپلیکیشن‌ها برای طراحی و نقاشی برای آیپد شناخته می‌شده، ادعا می‌کند که تجربه انیمیشن‌سازی را برای کاربران خود بهبود خواهد داد و تغییرات جذابی در دنیای انیمیشن‌سازی به ارمغان می‌آورد.

منتظر اخبار دیگر مجله سیبو باشید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*