توافق‌نامه مودم 5G در اپل تمدید شد…!


فاطمه شاعری 21 شهریور 1402 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل و کوالکام توافق‌نامه مودم 5G را برای حداقل سه سال دیگر تمدید کرده‌اند. این تمدید قرارداد نشان می‌دهد که پروژه تولید مودم اختصاصی اپل بیشتر از انتظارات اولیه طول می‌کشد.

با توجه به این توافق، اپل مودم‌های گوشی‌های خود را از طریق کوالکام تأمین می‌کند. این توافق به گوشی‌های هوشمندی که در سال‌های 2024 تا 2026 عرضه می‌شوند ارتباط دارد. و توافق‌نامه پیشین امسال به پایان می‌رسید. اپل بزرگ‌ترین مشتری کوالکام است و تقریباً یک چهارم از درآمد این شرکت را تشکیل می‌دهد.

 

1

تاکنون…

پروژه تولید مودم اختصاصی اپل چالش‌برانگیزتر از انتظارات بوده و تأخیر در آن اتفاق افتاده است. این توافق‌نامه نشان می‌دهد که اپل از مودم‌های کوالکام برای محصولات خود استفاده می‌کند تا تا زمان آماده‌سازی مودم اختصاصی خود به بازار بیاید.

هرچند انتظار می‌رفت مودم اختصاصی اپل در آیفون 15 استفاده شود، اما کوالکام اعلام کرد که مودم 5G آیفون را خودش تأمین می‌کند. این توافق می‌تواند به اپل کمک کند که قیمت گوشی‌های خود را پایین بیاورد یا سوددهی را افزایش دهد.

با این حال…

اپل همچنان در تلاش برای توسعه مودم اختصاصی خود است و ممکن است در آینده نزدیک آن را معرفی کند. این توافق‌نامه تا سال 2026 تمدید شده است، اما تولیدکننده آیفون ممکن است قبل از این تاریخ مودم اختصاصی خود را معرفی کند.

اخبار دیگر اپل را در مجله سیبو دنبال کنید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*