شارژدهی آیفون 15 چرا پیشرفتی نکرده است…؟!


فاطمه شاعری 22 شهریور 1402 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اگرچه شرکت اپل به‌صریحی ظرفیت باتری آیفون‌های جدید خود را اعلام نکرده است. اما به نظر می‌رسد میزان شارژدهی باتری در سری آیفون 15 به طرز قابل توجهی با نسل قبلی متفاوت نیست.

شب گذشته…

شرکت اپل گوشی‌های سری آیفون 15 را معرفی کرد. اما همانند سنت‌های قبلی‌اش، این بار نیز اطلاعات دقیقی در مورد ظرفیت باتری این محصولات ارائه نداد. با توجه به مشخصات فنی در وب‌سایت اپل، به نظر می‌رسد شارژدهی باتری آیفون 15 با نسل قبلی آیفون 14 تفاوت چندانی نداشته باشد.

1

به‌صریحی شرکت اپل به جای اعلام ظرفیت باتری، به شارژدهی آیفون‌ها اشاره می‌کند. و این البته در مورد آیفون 15 نیز صادق است. براساس اطلاعات موجود، میزان شارژدهی باتری آیفون 15 در عملکرد پخش ویدیو، استریم ویدیو، و پخش صدا، تفاوت چندانی با نسل قبلی ندارد. بنابراین، خریداران آیفون 15 به نظر نخواهند آورد که در مورد شارژدهی محصول جدید تفاوتی با مدل قبلی وجود دارد.

به‌عنوان مثال…

در آیفون 15 و 15 پلاس همچنان از تراشه A16 Bionic با فناوری 5 نانومتری استفاده می‌شود. و عدم افزایش شارژدهی در این مدل‌ها ممکن است منطقی تلقی شود. اما وقوع چنین موضوعی در آیفون 15 پرو با استفاده از تراشه A17 Pro و شارژدهی یکسان با مدل قبلی، ممکن است برخی پرسش‌ها را در ذهن کاربران به وجود آورد. دلایل دقیق این عدم تفاوت شارژدهی ممکن است به عواملی نظیر کاهش ظرفیت باتری یا مصرف بالای فناوری‌های جدید مورد استفاده در مدل‌های پرو مرتبط باشد. برای دقیق‌تر شدن این موضوع، باید منتظر تحلیل‌های بیشتری بمانیم تا ظرفیت باتری محصولات جدید اپل مشخص شود.

اخبار دیگر مجله سیبو را دنبال کنید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*