حذف کامل سیم‌کارت فیزیکی از آیفون 15 واقعیت دارد…؟!


فاطمه شاعری 27 شهریور 1402 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس به تغییرات مهمی در ساختار گوشی‌ها پرداخته است. که باعث شده تا امکان اضافه کردن اسلات سیم‌کارت فیزیکی توسط کاربران به گوشی‌ها ممکن نشود.

سال گذشته…

 اپل مدل‌هایی از آیفون ۱۴ که برای بازار ایالات متحده تولید شده بودند. بدون درگاه فیزیکی سیم‌کارت را عرضه کرد تا کاربران آمریکایی بتوانند از خدمات ارتباطی با استفاده از سیم‌کارت الکترونیکی استفاده کنند. اما این تغییر در ساختار گوشی‌ها، محدود به بازار آمریکا بود و بسیاری از کشورهای دیگر هنوز از سیم‌کارت فیزیکی استفاده می‌کنند.

افشاگران تازه‌ترین اخبار حاکی از این بودند که آیفون ۱۵ ممکن است فاقد درگاه سیم‌کارت فیزیکی در بازارهایی خارج از آمریکا باشد. اما تحقیقات نشان می‌دهد که این تغییر فقط برای مدل‌های آیفون ۱۵ پرو اعمال شده. و مدل‌های دیگر همچنان دارای اسلات سیم‌کارت فیزیکی هستند.

1

اپل به نظر می‌رسد با تغییرات در ساختار داخلی آیفون ۱۵ پرو جلوگیری از اضافه کردن اسلات سیم‌کارت توسط کاربران را انجام داده است.

در سال گذشته، برخی از یوتیوبرها اسلات سیم‌کارت را به مدل آمریکایی آیفون ۱۴ اضافه کرده بودند. اما تغییرات مذکور صرفاً در مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون ۱۵ اعمال شده است.

با توجه به این تغییرات، به نظر می‌رسد اپل بر روی استفاده از تکنولوژی eSIM تأکید ویژه‌ای دارد. این امکان وجود دارد که در آیفون‌های سال‌های آینده، مدل‌هایی بدون درگاه سیم‌کارت را در کشورهای بیشتری مشاهده کنیم. برخی از افشاگران حتی اظهار می‌کنند که اپل در آینده قصد دارد تمامی درگاه‌های فیزیکی را از آیفون‌های خود حذف کند.

آیفون‌های نسل جدید اپل با تغییرات مهمی به بازار عرضه شده‌اند…

از جمله فریم تیتانیومی و تغییرات ساختاری داخلی. با این وجود، قیمت گوشی‌ها در نسل جدید تغییر نکرده. و همچنان در دسترس کاربران می‌باشد. افشاگران در گذشته ادعا کرده بودند که قیمت آیفون ۱۵ افزایش خواهد یافت، اما این ادعا تأیید نشده است.

با مجله سیبو بروز باشید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*