ممان اینرسی شرکت اپل چه ربطی به آیفون 15 ۱۸۷ گرمی دارد…؟!


فاطمه شاعری 27 شهریور 1402 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

شرکت اپل نهایتاً اخبار مرتبط با وزن آیفون ۱۵ پرو را تأیید کرده و این تغییرات را به بهبود ممان اینرسی گوشی نسل جدید خود نسبت داده است.

آیفون ۱۵ پرو با وزنی حدود ۱۸۷ گرم به بازار عرضه شده است که در مقایسه با آیفون ۱۴ پرو با وزن ۲۰۶ گرم، تغییری در وزن به نسبت گذشته دارد. این تغییر در وزن گوشی به نظر می‌رسد که تنها به تعویض فلز فولاد ضد زنگ با تیتانیوم برنگشته نباشد. به علاوه، اصلاح ممان اینرسی نیز در کاهش وزن گوشی تأثیر داشته است.

تفاوت وزنی که کاربران احساس می‌کنند…

نشان دهنده کاهش محسوس وزن آیفون ۱۵ پرو نسبت به مدل‌های قبلی است. این تغییرات به تنظیم ممان اینرسی دستگاه برمی‌گردد. که یکی از اصول مهم فیزیک است و مقاومت جسم در برابر حرکت چرخشی را اندازه‌گیری می‌کند. مقدار ممان اینرسی براساس جرم و توزیع آن در ارتباط با مرکز چرخش قرار می‌گیرد.

1

هر چقدر جرم از مرکز چرخش دورتر قرار بگیرد، ممان اینرسی بیشتری دارد. شرکت اپل در مراسم رونمایی از آیفون ۱۵ اعلام کرده که از تیتانیوم در نوارهای بیرونی گوشی استفاده کرده. و این تیتانیوم با یک لایه آلومینیوم کاملاً بازیافتی ترکیب شده است. این ترکیب ویژه فلزات با استحکام بسیار بالا را ایجاد کرده و در کاهش وزن آیفون ۱۵ پرو نقش مهمی ایفا کرده است.

این تغییرات به تنظیم ممان اینرسی کمک کرده‌اند. از آنجا که افت ممان اینرسی مهم‌تر از افت وزن بدنه در سبک‌تر یا سنگین‌تر شدن دستگاه است. آیفون ۱۵ پرو حس سبکی بیشتری به کاربران منتقل می‌کند. تخمین‌ها نشان می‌دهد که این تغییرات ممان اینرسی آیفون ۱۵ پرو را حدود ۱۴ تا ۱۵ درصد کاهش داده و تأثیر مثبتی بر تجربه کاربری ایجاد کرده است.

مجله سیبو منتظر نظرات شماست.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*