دو سیستم‌عامل watchOS 10 و tvOS 17 اپل منتشر شد…!


فاطمه شاعری 28 شهریور 1402 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

سیستم‌عامل watchOS 10 و tvOS 17 پس از ماه‌ها در فاز بتا، به‌صورت عمومی منتشر شده‌اند. اپل اعلام کرده که watchOS 10 برای اپل واچ در دسترس قرار گرفته است. این سیستم‌عامل، که در جریان رویداد WWDC 2023 معرفی شد، تغییرات بزرگی در طراحی و عملکرد نرم‌افزار اپل واچ به ارمغان می‌آورد. ویژگی‌های جدید این نسخه شامل صفحه اصلی با ویجت‌های قابل شخصی‌سازی می‌شود که از iOS شناخته شده‌اند.

فرمان “هی سیری” در نسخه‌ی جدید watchOS به “سیری” تغییر نام داده است. و اکنون تمامی پردازش‌های سیری به صورت محلی در دستگاه انجام می‌شود. به این ترتیب اطلاعات کاربر به سرورهای ابری ارسال نمی‌شود که این موضوع امنیت داده‌های شخصی را افزایش می‌دهد.

1

ویجت‌های جدید در watchOS قابلیت شخصی‌سازی را ارتقا داده‌اند و همچنین اپل واچ به ویجت Smart Stack دسترسی دارد. Smart Stack از هوش مصنوعی برای تشخیص ویجت‌های مهم در ساعات مختلف استفاده می‌کند. و این ویژگی به کاربر این امکان را می‌دهد که ویجت مهم‌تر را در صفحه اصلی مشاهده کند.

دکمه کناری اپل واچ با یک بار فشار دادن به کنترل سنتر منتقل می‌شود و با دو بار فشار دادن می‌توان به اپل والت دسترسی داشت.

برای به‌روزرسانی به watchOS 10، به منوی تنظیمات دستگاه خود بروید و سپس به مسیر General > Software Update بروید. اما توجه داشته باشید که این به‌روزرسانی در حال حاضر ممکن است به دلیل شلوغی سرورهای اپل کمی طول بیافتد.

همچنین، اپل tvOS 17 نیز به‌صورت عمومی منتشر شده است و این بار اپل فیس‌تایم را به این سیستم‌عامل اضافه کرده است. نسخه‌ی جدید tvOS از کنترل سنتر بهبود یافته و از پشتیبانی از Dolby Vision 8.1 نیز بهره‌مند است.

منتظر اخبار دیگر مجله سیبو باشید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*