تراشه A17 Pro آیفون ۱۵ پرو پرچم‌دار کوالکام را مورد هدف گرفت…!


فاطمه شاعری 29 شهریور 1402 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

امتیازات مقدماتی Snapdragon 8 Gen 3 در بنچمارک گیک‌بنچ به نظر می‌آید کمتر از A17 Pro باشند. اما در حال حاضر مقایسه‌ی این دو تراشه به طور کامل منطقی نیست.

در آینده نزدیک، شیائومی قرار است گوشی‌های سری ردمی نوت ۱۳ را معرفی کند و بسیار احتمالاً بعداً تراشه Snapdragon 8 Gen 3 را در گوشی مورد انتظار خود، ردمی K70 پرو، معرفی کند. تاکنون، شیائومی جزئیات دقیقی درباره این گوشی منتشر نکرده است. اما از داده‌های مرتبط با یک دستگاه با شماره مدل 23117RK66C در بنچمارک گیک‌بنچ می‌شنویم که احتمالاً به ردمی K70 پرو اشاره دارد.

1

به گفته دیتابیس گیک‌بنچ، گوشی Redmi K70 Pro به اندروید ۱۴ و ۱۶ گیگابایت رم و یک پردازنده هشت هسته‌ای مجهز است. در واحد پردازش، این تراشه از یک هسته اصلی، دو هسته میانی و پنج هسته کم‌مصرف استفاده می‌کند. و فرکانس پردازشی به ۳٫۱۹ گیگاهرتز می‌رسد. این مشخصات احتمالاً به پردازنده پرچمدار Snapdragon 8 Gen 3 اشاره دارند.

به گزارش منابع دیگر…

پردازنده A17 Pro در گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس (که رقیب اصلی Snapdragon 8 Gen 3 محسوب می‌شود) امتیاز تک هسته‌ای ۲٬۷۸۳ و امتیاز چند هسته‌ای ۶٬۹۴۵ را کسب کرده است. طبق این اطلاعات، A17 Pro در بنچمارک‌ها عملکرد بسیار قوی‌تری از خود نشان داده است.

به هر حال، باید منتظر معرفی رسمی Snapdragon 8 Gen 3 توسط کوالکام بمانیم. تا بتوانیم مقایسه دقیق‌تری را انجام دهیم. این تراشه از بهبودهای بسیاری نسبت به نسخه‌های قبلی برخوردار است. همچنین، باید در نظر داشت که امتیازات مقدماتی در بنچمارک گیک‌بنچ معیاری کمی برای ارزیابی عملکرد واقعی تراشه‌ها نیستند.

در ضمن، شیائومی در گذشته از پردازنده Snapdragon 8 Gen 2 در گوشی ردمی K60 پرو استفاده کرده بود که به عنوان یک تراشه قدرتمند برای گیمینگ شناخته می‌شد. در انتظاریم تا مشخص شود که این تراشه‌های جدید چه تأثیری بر روی عملکرد و کارایی گوشی‌های آینده شیائومی دارند.

در مورد قیمت گوشی Redmi K70 پرو و تأثیر قیمت پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 بر روی آن، هنوز اطلاعات دقیقی منتشر نشده است. بنابراین، برای دانستن تأثیر ویژگی‌های این تراشه بر روی قیمت نهایی گوشی. باید منتظر معرفی رسمی این محصول توسط شیائومی باشیم.

منتظر اخبار دیگر مجله سیبو باشید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*