برای تعمیر شیشه پشتی آیفون ۱۴ نیاز به تأیید نرم‌افزاری اپل دارید…!


فاطمه شاعری 30 شهریور 1402 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

گزارش اولیه از iFixit در سال گذشته امتیاز تعمیرپذیری آیفون ۱۴ را به ازای ۱۰ امتیاز اعلام کرده بود. آن‌ها ادعا کردند که تغییرات ساختار داخلی دستگاه، تعمیر گوشی‌های اپل را ساده‌تر کرده است. با این حال، تحلیل بیشتر نشان داد که اپل همچنان به سیاست‌های قبلی‌اش در مورد محدود کردن استفاده از قطعات غیررسمی پایبند است.

1

تعمیر کارها و متخصصان تعمیر موبایل از تحدیدات نرم‌افزاری اپل روبرو شده‌اند. به عنوان مثال، اگر شیشه پشتیبانی نشده توسط اپل را در آیفون ۱۴ تعویض کنند، دستگاه به طور مداوم هشدار می‌دهد. این اقدامات اپل به کاربران هشدار می‌دهد. که استفاده از قطعات غیررسمی ممکن است عملکرد دستگاه را محدود کند.

علاوه بر این، اپل از فروشگاه‌های مستقل تعمیر موبایل می‌خواهد. تا اطلاعات شخصی مشتریان را با شرکت اپل به اشتراک بگذارند. این فروشگاه‌ها باید توافق کنند که به مدت پنج سال تحت نظر اپل فعالیت کنند. تا مجوز تعمیر دستگاه‌های اپل را داشته باشند.

این تغییرات در سیاست‌های تعمیر و تعمیرپذیری اپل باعث افزایش نگرانی‌ها در مورد حق تعمیر و استفاده از قطعات غیررسمی شده است. و به طور مستقیم بر امتیاز تعمیرپذیری دستگاه‌های آن‌ها تأثیر می‌گذارد.
منتظر اخبار دیگر مجله سیبو باشید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*