بعد از عرضه اپل آیفون 4s استیو جابز درگذشت…!


فاطمه شاعری 23 مهر 1402 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

دوازده سال پیش در این روز، آیفون 4s، پرچم‌دار سال ۲۰۱۱ اپل، به بازار عرضه شد. این تلفن هوشمند توانست در زمان خود جایگاه ویژه‌ای را کسب کند. قیمت ابتدایی این گوشی در زمان عرضه حدود ۶۴۹ دلار بود. نسخه ۶۴ گیگابایتی این دستگاه حتی با قیمت ۸۴۹ دلار نیز موجود بود.

در تاریخ ۴ اکتبر ۲۰۱۱ (۱۲ مهر ۱۳۹۰)، اپل آیفون 4s را رونمایی کرد و فقط ۱۰ روز بعد، این گوشی به بازار عرضه شد. تنها یک روز پس از عرضه‌ی آیفون 4s، استیو جابز، یکی از بنیان‌گذاران و چهره‌ی برجسته اپل، درگذشت.

استقبال کاربران از آیفون 4s بسیار موفق بود. فقط در ۲۴ ساعت از شروع عرضه، بیش از یک میلیون دستگاه از این گوشی به فروش رسید. چهار روز پس از عرضه، آمار فروش به بیش از چهار میلیون دستگاه رسید. در ماه‌های پس از عرضه، اپل تعداد زیادی از طرفدارانش را به خرید این تلفن هوشمند ترغیب کرد.

نام “S” در اپل 4s به دستیار صوتی “سیری” اشاره داشت. سیری در آن زمان یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد اپل 4s بود و بلاحظه بعدها به سایر محصولات اپل اضافه شد.

1

 

طراحی ظاهری اپل 4s به طور عمده شبیه اپل 4 بود. اما درون این دستگاه تغییرات مهمی وجود داشت. از جمله بهبود پردازنده به A5 و افزایش دوربین به ۸ مگاپیکسل با توانایی فیلم‌برداری با کیفیت 1080p. اپل 4s از سیستم‌عامل iOS 5 بهره می‌برد و قابلیت‌هایی مانند آی‌کلود، آی‌مسیج، و نوتیفیکیشن‌سنتر را ارائه می‌کند.

کارشناسان صنعت فناوری به طور عمومی از آیفون 4s انتقادی نداشتند…

و ویژگی‌هایی نظیر سیری و دوربین بهبود یافته و عملکرد پردازنده را تحسین کردند. یک سال بعد، اپل اپل ۵ را عرضه کرد. اما اپل 4s به فروش به میزان قابل توجهی ادامه داد.

در ۹ سپتامبر ۲۰۱۴ (۱۸ شهریور ۱۳۹۳)، هنگام معرفی اپل ۶، اپل تولید آیفون 4s را متوقف کرد؛ اما تا ۱۷ فوریه‌ی ۲۰۱۶ (۲۸ بهمن ۱۳۹۴)، این گوشی در کشورهای در حال توسعه موجود بود.

اپل  4s یکی از پرفروش‌ترین اپل ها در تاریخ اپل بود. و تا به امروز، اپل تواصل با آپدیت‌های نرم‌افزاری برای این مدل را ادامه می‌دهد. این دستگاه بی‌نهایت قدرتمندی بود و نشان دهنده‌ی تاثیرگذاری محصولات اپل در صنعت تلفن‌های هوشمند بود.

اخبار دیگر مجله سیبو را دنبال کنید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*