آیا کاهش سهم اپل از بازار گوشی‌ های هوشمند‌ آمریکا شایعه است…؟!


فاطمه شاعری 27 مهر 1402 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

آخرین مطالعه‌های انجام شده توسط Consumer Research Intelligence Partners (CRIP) نشان می‌دهد که در بازار گوشی‌ های هوشمند ایالات متحده، سهم آیفون به ۳۹ درصد افزایش یافته است. این مطالعه به بررسی تغییرات سهم بازار گوشی‌ های هوشمند ساخته شده توسط آیفون در مقایسه با چهار سال گذشته پرداخته است. در حالی که برخی گزارش‌ها سهم بازار آیفون را بالای ۵۰ درصد اعلام می‌کنند. داده‌های CRIP به دید دیگری اشاره دارد.

گزارش جدیدترین مطالعه CRIP با عنوان “سهم اپل در بازار گوشی‌ های هوشمند آمریکا پایدار است. و در رتبه دوم قرار دارد” منتشر شده است. این گزارش مبتنی بر داده‌های جمع‌آوری شده در سال گذشته است و نشان می‌دهد. که سهم آیفون در بازار گوشی‌ های هوشمند ایالات متحده به ۳۹ درصد افزایش یافته است. این افزایش تنها ۲ درصد نسبت به سال گذشته دارد.

1

بر اساس اطلاعات CRIP، در سال ۲۰۲۰، سهم بازار iOS در ایالات متحده به ۴۶ درصد افزایش یافت. و سپس در سال‌های پس از آن کاهشی را تجربه کرد. اما این مطالعه نشان می‌دهد. که اکنون سهم آیفون در بازار ایالات متحده دوباره در حال افزایش است.

لازم به ذکر است که مطالعات این‌چنین به دلیل عواملی مانند اندازه نمونه و تصادفی‌بودن پاسخ‌دهندگان در نظرسنجی‌ها همواره دقیق نمی‌باشند. به عنوان مثال، گزارشی از Kantar در ماه جولای اعلام کرد که سهم اپل در بازار گوشی‌ های هوشمند ایالات متحده به ۵۵ درصد افزایش یافته است. که با تفاوت ۱۶ درصدی با داده‌های CRIP منطبق نمی‌شود. به هر حال، این مطالعات نشان می‌دهند که سهم آیفون در بازار ایالات متحده در حال افزایش است، اگرچه اختلافات در اعداد ممکن است وجود داشته باشد.

منتظر اخبار دیگر مجله سیبو باشید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*