یکی از قابلیت‌های سیستم‌عامل iOS 14 بعد از سه سال فعال شد…!


فاطمه شاعری 6 آبان 1402 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

یکی از ویژگی‌های امنیتی مهم در سیستم‌عامل iOS، ویژگی Private Wi-Fi Address است که از سه سال پیش و با عرضه iOS 14 به گوشی‌های آیفون افزوده شد. این ویژگی باعث می‌شود. که هنگام اتصال گوشی به شبکه‌های وای‌فای، آدرس مک واقعی دستگاه به جای نمایش، یک “آدرس وای‌فای خصوصی” به نمایش درآید.

این عمل باعث می‌شود که آدرس مک دستگاه در هر اتصال به یک شبکه متفاوت تغییر کند و ردیابی کاربران توسط آن آسان نشود. (سیستم‌عامل iOS)

اما اخیراً با انتشار iOS 17.1، یک باگ که باعث می‌شد. آدرس مک واقعی دستگاه همزمان با آدرس وای‌فای خصوصی نمایش داده شود، رفع شده است. این باگ تا سه سال مخفی مانده بود و امکان ردیابی دستگاه توسط فردی با دانش کافی را ممکن می‌کرد.

ایفون

به‌رغم این باگ، آسیب‌پذیری مذکور احتمالاً تأثیر چندانی در استفاده روزمره کاربران نداشته است. اما این وقتی مهم می‌شود که ماهیت و اهمیت حریم خصوصی برای شما اهمیت دارد. (سیستم‌عامل iOS)

این اتفاق نشان می‌دهد که حتی در دنیای گوشی‌های اپل که به عنوان یکی از امن‌ترین گوشی‌های دنیا شناخته می‌شود. همچنان مسائل امنیتی مطرح می‌شوند. تجربه نشان می‌دهد که هرگز نباید به‌طور کامل روی ادعاهای یک شرکت حساب باز کرد. و باید از راهکارهای امنیتی خودی نیز استفاده کرد.

به علاوه، آخرین مدل‌های گوشی‌های اپل، از جمله آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو مکس نیز با مشکلات نرم‌افزاری مختلف به بازار عرضه شده‌اند. که با به‌روزرسانی‌های مختلف سیستم‌عامل iOS درحال رفع شدن هستند.

منتظر اخبار دیگر مجله سیبو باشید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*