نتایج بنچمارک نشان می‌دهد که تراشه M3 Max اپل در مقایسه با M2 Ultra عملکرد مشابهی دارد…!


فاطمه شاعری 11 آبان 1402 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

پردازنده M3 Max در بنچمارک‌های اولیه به اندازه‌ای به‌سطح پردازنده M2 Ultra اپل نزدیک است که نمایانگر عملکرد تقریباً هم‌سطح این دو تراشه است. نتایج نخستین گیک‌بنچ برای پردازنده M3 Max M3 Max اپل در دیتابیس گیک‌بنچ ۶ آمده و به نظر می‌رسد که این نتایج به مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی با شناسه دستگاه Mac15,9 مرتبط باشند.

تراشه

بالاترین امتیاز چندهسته‌ای برای M3 Max حدود ۲۱,۰۸۴ امتیاز است، که نزدیک به عملکرد M2 Ultra است. این نتایج تا حد زیادی تایید مدعای اپل در مورد پیشرفت ۵۰ درصدی پردازنده M3 Max می‌شوند. اما برای تأیید دقیق‌تر این مدعا، باید منتظر نتایج بنچمارک‌های بیشتر باشیم.

به علاوه، نتایج بنچمارک برای تراشه‌های دیگر اپل نیز آورده شده است:

– M2 Ultra: میانگین ۲۱,۱۸۲
– M2 Max: حداکثر ۱۴,۴۹۵
– M1 Max: حداکثر ۱۲,۱۸۵
– M3: میانگین ۱۱,۸۳۶

تراشه M3 Max با فرآیند تولید ۳ نانومتری TSMC ساخته شده و دارای پردازنده مرکزی ۱۶ هسته‌ای است که شامل ۱۲ هسته‌ی پرقدرت و ۴ هسته‌ی کم‌مصرف می‌شود. این تراشه همچنین دارای گرافیک ۴۰ هسته‌ای و حداکثر ۱۲۸ گیگابایت رم یکپارچه است.

قیمت مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی با تراشه‌ی M3 Max از ۳۵۰۰ دلار شروع می‌شود و نسخه‌های مختلف از ۷ نوامبر به مشتریان ارائه می‌شود. اگرچه این نسخه قیمتی بیشتر نسبت به سایر نسخه‌ها دارد، اما از لحاظ عملکرد مشابهی با سایر تراشه‌ها دارد.

اخبار دیگر مجله سیبو را دنبال کنید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*