سانسور حرف های رابرت دنیرو در مورد اپل…!


فاطمه شاعری 9 آذر 1402 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

در مراسم Gotham Awards، رابرت دنیرو، ستاره بزرگ هالیوود، از اپل به خاطر سانسور بخشی از سخنرانی‌اش با نهایت انتقاد روبرو شد. در ابتدا فکر می‌کرد که یک خطا رخ داده است، اما بعداً متوجه حذف بخشی از متن شد.

او گوشی خود را بیرون می‌آورد و متن اصلی را از روی آن می‌خواند، انتقاداتی که به دونالد ترامپ و مسائل تاریخی بیان کرده بود. این اتفاق انتقادهای فراوان از اپل واکنش‌های مختلف درون‌سازمانی را به دنبال داشت.

در پایان سخنرانی…

دنیرو اظهار داشت: «تاریخ دیگر تاریخ نیست، حقیقت دیگر حقیقت نیست؛ حتی حقایق نیز با حقایق دیگر و تئوری‌های توطئه جایگزین می‌شوند. به‌عنوان مثال، در فلوریدا به دانش‌آموزان چنین می‌آموزند. که برده‌ها به‌دلیل سود خودشان مهارت‌هایی را کسب می‌کردند که این مورد تحریف تاریخ واقعی برده‌داری است.»

اپل

بازیگر سرشناس هالیوود رابرت دنیرو در‌ادامه اظهار کرد: «دروغ نیز به ابزار دیگری برای پیش‌برد اهداف افراد دروغ‌گو تبدیل شده است. رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در چهار سال فعالیت خود بیش از ۳۰ هزار بار به ما دروغ گفته است. اما با همه‌ی این دروغ‌ها باز‌هم نمی‌تواند روحش را پنهان کند.»

در پایان سخنرانی،رابرت دنیرو به این موضوع اشاره کرد. که در ابتدا و قبل از دیدن متن سانسور‌شده، قصد داشت که از اپل و مؤسسه‌ی فیلم و رسانه‌ی گاتهام تشکر کند؛ اما در‌ادامه از آن‌ها به‌دلیل اقدام ناشایستشان به‌تندی انتقاد کرد.

بر‌اساس گزارش ورایتی، کارمند اپل نسخه‌ی ویرایش‌یافته‌ی متن سخنرانی را درست دقایقی پیش از شروع مراسم روی تله‌پرامپتر آپلود کرد. یکی از افراد آگاه مرتبط به فیلم، اتهام‌های دنیرو مبنی‌بر سانسور سخن‌هایش را تکذیب می‌کند. و درعوض اذعان می‌کند که این حادثه در‌نتیجه‌ی سوء ارتباط و فقدان اطلاع‌رسانی صحیح بوده است.

در ادامه،رابرت دنیرو افزود که نسخه‌های متعددی از متن سخنرانی آماده کرده بودند. با این حال، به نظر می‌رسد. که دنیرو پیش‌نویس نهایی را تأیید نکرده بوده و اپل همچنین هماهنگی لازم را با سازندگان فیلم نداشته است. برای روشن‌شدن بیشتر درباره جزئیات این موضوع، منتظر بیانیه‌های رسمی اپل و گاتهام بمانید.

اخبار مجله سیبو رو حتما دنبال کنید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*