مایکروسافت خطری برای گوگل پلی و اپ استور…!


فاطمه شاعری 11 آذر 1402 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

رئیس واحد گیمینگ مایکروسافت، فیل اسپنسر، به طور مکرر اظهار داشته است. که این شرکت در حال ایجاد یک فروشگاه آنلاین برای بازی‌های موبایل می‌باشد. او در حال مذاکره با شرکای تجاری است تا این فروشگاه رقیبی برای اپ استور اپل و پلی استور گوگل شود.

به گفته اسپنسر، ایجاد این فروشگاه آنلاین یک جزء اساسی از استراتژی مایکروسافت است. و شرکت فعالانه به این پروژه پرداخته است. او تاکنون تاریخ دقیقی برای راه‌اندازی این فروشگاه را اعلام نکرده است. اما احتمالاً انتظار می‌رود که این پروژه تا سال ۲۰۲۴ به اجرا درآید.

1

مایکروسافت پیش‌تر در سال ۲۰۲۳ سرویس اشتراکی گیم پس را برای گیمرهای کامپیوتر و لپ‌تاپ عرضه کرد. و این عمل باعث افزایش هفت درصدی تعداد کاربران گیم پس شد. اسپنسر اعلام کرده است که تقریباً نیمی از کاربران جدید گیم پس اهل کشورهای پرو و کاستاریکا هستند.

غول ردموندی صنعت فناوری، پس از تلاش‌های فراوان، به سرانجام موفق به تصاحب شرکت Activision Blizzard شد تا به مجموعه‌ای گسترده از بازی‌ها و عناوین محبوب این شرکت دسترسی یابد.

Activision میزبان بازی‌های پرطرفداری مانند Candy Crush و Call of Duty Mobile در حوزه‌ی موبایل است. و بدون شک، نقش قابل توجهی در توسعه فروشگاه آنلاین Microsoft خواهد داشت.

فیل اسپنسر اظهار داشته است که ارزش بازار بازی‌های موبایل به حدود ۹۰ میلیارد دلار می‌رسد و Microsoft تاکنون نقش محدودی در این حوزه داشته است. این تصاحب موفق Activision Blizzard به عنوان یک حرکت مهم برای توسعه حضور مایکروسافت در صنعت بازی‌های موبایل تلقی می‌شود.

اخبار دیگر مجله سیبو را دنبال کنید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*