توسعه دهنده ای توانسته ویندوز را به صورت مجازی بر روی مک مبتنی بر تراشه M1 اجرا کند


امید دلیری 7 آذر 1399 دقیقه مطالعه
iOS 14

توسعه دهنده ای توانسته ویندوز را به صورت مجازی بر روی مک مبتنی بر تراشه M1 اجرا کند

توسعه دهنده ای به نام الكساندر گراف توانسته ویندوز را به صورت مجازی بر روی مک مبتنی بر تراشه M1 اجرا کند. او ثابت كرد كه تراشه M1 توانایی اجرای سیستم عامل مایكروسافت را دارد.در حال حاضر مک های مبتنی بر این تراشه از ویندوز پشتیبانی نمی کنند و دارای Boot Camp نیستند. Boot Camp قابلیتی برای مک ها است برای اجرا و جا به جایی بین ویندوز و مک .این قابلیت در مک های مبتنی بر پردازنده اینتل وجود دارد. پشتیبانی از ویندوز ویژگی است که بسیاری از کاربران مک دوست دارند آن را ببینند.

مجازی ساز منبع باز QEMU

گراف با استفاده از مجازی ساز منبع باز QEMU. توانست نسخه Arm ویندوز را روی تراشه M1 اپل مجازی سازی کند. از آنجا که تراشه M1 یک Arm SoC سفارشی است ، دیگر نمی توان با استفاده از Boot Camp نسخه x86 ویندوز و برنامه های آن را نصب کرد.این مورد در مک های نسل قبلی هم دیده شده بود. با این حال ، او در توییت خود گفت که هنگام مجازی سازی در مک مبتنی بر تراشه M1، ویندوز نسخه ARM64 می تواند برنامه های x86 را به خوبی اجرا کند. نه به سرعت Rosetta 2 اما نزدیک به آن.

گراف با مجازی سازی از طریق Hypervisor.framework توانست ویندوز نسخه ARM64 را اجرا کند. اپل می گوید این به کاربران امکان می دهد بدون نیاز به نوشتن پسوندهای (KEXT) می توانند با فن آوری های مجازی سازی ارتباط برقرار کنند.او یک پچ سفارشی را برای مجازی ساز QEMU اعمال کرد. این یعنی نسخه Arm ویندوز را می توان با عملکرد عالی در مک مبتنی بر تراشه M1 مجازی سازی کرد.

با همه این ها آزمایش گراف هنوز در مراحل اولیه است و او گفت دیگران هم می توانند به نتایج او دست یابند. اما هنوز انتظار داشتن یك سیستم پایدار و كاملاً فعال را نداشته باشید.کریگ فدریگی مدیر مهندسی نرم افزار اپل اخیراً گفته است که آمدن ویندوز به مک های مبتنی بر تراشه M1 به مایکروسافت بستگی دارد. تراشه M1 شامل فن آوری های اصلی مورد نیاز برای اجرای ویندوز است. اما مایکروسافت باید تصمیم بگیرد که آیا مجوز نسخه Arm ویندوز خود را به کاربران مک بدهد یا نه.

 

 

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*