اپل با فروش 12.9 میلیون اپل واچ سری 6 و SE بهترین جایگاه را در بازار جهانی ساعت های هوشمند کسب کرد


امید دلیری 16 اسفند 1399 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل با فروش 12.9 میلیون اپل واچ سری 6 و SE بهترین جایگاه را در بازار جهانی ساعت های هوشمند کسب کرد. بر اساس آمار Counterpoint ، اپل 12.9 میلیون اپل واچ سری 6 و SE. را در سه ماهه چهارم سال 2020 فروخته است.چندی پیش خبری مبنی بر اینکه بیش از 100 میلیون نفر از ساعت اپل استفاده می کنند منتشر شد.

بازار جهانی ساعت های هوشمند به دلیل ادامه بحران ویروس COVID-19 با کاهش میزان فروش مواجه شده است . با این وجود ، اپل با افزایش 19 درصدی فروش ساعت های خود روبرو شده است. اپل بزرگترین سازنده ساعت های هوشمند در سه ماهه چهارم سال 2019 بود. این شرکت آن زمان 34 درصد از بازار را در اختیار داشت. در سه ماهه پایانی سال گذشته ، ساعت های اپل 40 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده اند.

افزایش سهم بازار اپل را می توان ناشی از اپل واچ SE ، ساعت میان رده اپل دانست. اپل مدل SE را در کنار پرچمدار سری 6 خود با قیمت پایین تر 279 دلار عرضه کرد.البته مدل SE با برخی از کمبودها مانند عدم داشتن نمایشگر همیشه روشن و پردازنده سریعتر S6 همراه است. Sujeong Lim می گوید كه اپل واچ SE به سامسونگ و سایر سازندگان ساعت های هوشمند فشار می آورد تا ساعت های میان رده مشابه آن را برای مشتریانی كه به دنبال ساعت ها ارزان تر هستند ، تولید كنند.

از نظر تحلیلگر معروف Neil Cybart ، چهار عامل اصلی در رشد ساعت اپل تأثیر داشته است. شکل مقیاس پذیر ، ابزار پوشیدنی مچ دست ، عامل خنک کننده و اکوسیستم اپل. با این وجود این محصول هنوز جای رشد دارد.

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*