اپل سفارش تولید تراشه 4 نانومتری برای نسل بعدی مک ها را داده است


امید دلیری 10 فروردین 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل سفارش تولید تراشه 4 نانومتری برای نسل بعدی مک ها را داده است. به گزارش DigiTimes ، اپل ظرفیت تولید اولیه تراشه های 4 نانومتری را رزرو کرده است. این تراشه ها به طور طولانی مدت توسط TSMC تولید می شوند.

تراشه هایی با کارایی بهتر

منابع DigiTimes نشان دادند که اپل ظرفیت اولیه تراشه های 4 نانومتری را برای سری جدید مک خود رزرو کرده است. این منابع گفتند که اپل همچنین با TSMC برای تولید پردازنده نسل بعدی آیفون خود با نام A15 قرارداد بسته است. پردازنده نسل بعدی آیفون با استفاده از فرآیند N5 Plus یا N5P ساخته می شوند. این منابع خاطرنشان کردند که انتظار می رود TSMC تولید تراشه A15 اپل را تا پایان ماه May آغاز کند.

جدیدترین تراشه اپل سیلیکون ، تراشه M1 می باشد که در رویداد One More Thing معرفی شد. این تراشه اولین تراشه از نوع خود است که بر اساس فرآیند 5 نانومتری ساخته شده است. تراشه A14 Bionic بکار رفته در سری آیفون 12 و آیپد Air نیز بر اساس فرآیند 5 نانومتری ساخته شده است. طبق جدیدترین گزارش ، اپل در حال حاضر به دنبال ساخت تراشه با فرآیند 4 نانومتری برای نسل بعدی تراشه سیلیکون خود می باشد.

هنوز بازه زمانی برای معرفی و نمایش این تراشه ها ارائه نشده است. اما DigiTimes گزارش داده که TSMC در سه ماهه چهارم امسال ، تولید این تراشه ها را شروع خواهد کرد. در صورتی که قبلاً گفته شده بود تولید این تراشه ها در سال 2022 آغاز خواهد شد. علاوه بر این ، اپل قصد دارد از نسخه پیشرفته تراشه A15 بر اساس فرایند 5 نانومتری در آیفون نسل بعد استفاده کند. تولید تراشه با فرآیند کوچکتر ، کارایی و عملکرد بهتری را ارائه می دهد. انتظار می رود اپل امسال چندین مک جدید با تراشه های سیلیکونی قدرتمندتر اپل معرفی کند. با این حال ، هیچ نشانه ای وجود ندارد که تراشه های این محصولات براساس فرآیند 4 نانومتری باشند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*