مایکروسافت در حال مذاکره برای خرید شریک Siri به نام Nuance با قیمت 16 میلیارد دلار است


امید دلیری 23 فروردین 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

مایکروسافت در حال مذاکره برای به دست آوردن شریک Siri به نام Nuance با قیمت 16 میلیارد دلار است. گفته می شود مایکروسافت با شرکت Nuance Communications در حال مذاکره بر سر خرید این شرکت حوزه تشخیص صدا است. به گفته تحلیلگران Siri ، این شرکت حدود 16 میلیارد دلار ارزش دارد.

اقدامی که شاید اپل باید زودتر از مایکروسافت انجام می داد

بحث و گفتگوها بین مایکروسافت و Nuance Communications ادامه دارد. اما به گفته منابع نزدیک ، نتیحه این مذاکرات می تواند در هفته آینده اعلام شود. گفته می شود قیمت پیشنهادی برای Nuance تقریباً 56 دلار برای هر سهم است. این مذاکرات که توسط منابع ناشناس به Bloomberg گفته شده است ، به دلیل درگیری Nuance با Siri ، می تواند پیامدهای زیادی برای اپل داشته باشد. اپل از موتور تشخیص صدای این شرکت استفاده کرد تا دستیار دیجیتال خود را قادر به شنیدن و درک درخواست های کاربر کند.

سخنگوی مایکروسافت از اظهار نظر در مورد این گزارش خودداری کرد. سخنگوی Nuance هم بلافاصله به سوالات پرسیده شده در مورد این گزارش پاسخ نداد. خرید شرکت Nuance دومین خرید بزرگ مایکروسافت خواهد بود. بزرگترین خرید مایکروسافت ، خرید LinkedIn در سال 2016 می باشد ، معامله ای به ارزش 24 میلیارد دلار. در صورت تأیید خرید جدید مایکروسافت ، مشخص نیست که این امر چگونه در آینده نزدیک بر اپل و Siri تأثیر می گذارد. شرکت Nuance در سال 2013 تأیید کرد که این شرکت ، تأمین کننده اصلی سیستم تشخیص صدا برای اپل است. اما مشخص نیست که رابطه این دو شرکت بر سر Siri در سال 2021 چگونه عمل می کند.

Nuance Communications ، شرکتی که متقاضیان بزرگی برای خرید داشته است

این خرید حتی ممکن است اپل را برای سرمایه گذاری بیشتر در حوزه تحقیقات تشخیص صدا تحت فشار قرار دهد. این امر می تواند به Siri اجازه دهد که بدون هیچ گونه وابستگی به ارائه دهندگان خدمات شخص ثالث کار کند. همچنین منجر به اضافه شدن قابلیت های دیگر به دستیار صوتی می شود. مثلا چندی گفته شد اپل به دنبال قابلیت دسترسی صوتی برای Siri مانند تشخیص لکنت می باشد.

این اولین باری نیست که شرکت Nuance در معرض فروش قرار می گیرد. در سال 2014 ، گزارش هایی ادعا کردند که سامسونگ در نظر دارد این شرکت را خریداری کند. اما در نهایت غول فناوری کره جنوبی این کار را ادامه نداد. در سال 2013 ، سرمایه گذاران و ناظران صنعت اظهار داشتند که اعتماد اپل به Nuance می تواند دلیل خوبی برای خریداری خود شرکت باشد. در آن زمان تصور می شد که اپل با 7 میلیارد دلار شانس انجام این کار را دارد ، یعنی کمتر از نصف قیمت پیش بینی شده فعلی.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*