iMac جدید با تراشه M1 معرفی شد


امید دلیری 1 اردیبهشت 1400 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

پس از شایعات فراوان بالاخره اپل iMac جدید 24 اینچی با تراشه M1 و طراحی به روز شده را در رویداد Spring Loaded معرفی کرد. iMac جدید مجهز به صفحه نمایش 4.5K ، سیستم خنک کننده بهبود یافته ، طیف وسیعی رنگ ها ، دوربین جلو ، سیستم بلندگو ، میکروفون ، اتصال برق و لوازم جانبی مختلفی می باشد. ‌iMac جدید از طراحی جمع و جور کاملاً جدیدی برخوردار است. این محصول در هفت رنگ سبز ، زرد ، نارنجی ، صورتی ، بنفش ، آبی و نقره ای عرضه می شود.

حجم کلی ‌iMac جدید بیش از 50 درصد کاهش یافته و اکنون فقط 11.5 میلی متر ضخامت دارد. در ‌iMac جدید یک صفحه نمایش جدید 24 اینچی 4.5K با حاشیه های باریک تر و 11.3 میلیون پیکسل وجود دارد. این محصول کمی بزرگتر از مدل قبلی 21.5 اینچی است. همچنین مجهز به True Tone ، P3 و یک پوشش ضد بازتاب می باشد. این محصول اولین iMac است که پس از سالها استفاده از تراشه های اینتل ، از پردازنده انحصاری اپل یعنی ‌M1 بهره می برد. این امر اجازه می دهد تا یک سیستم خنک کننده با طراحی جدید با وجود فقط دو فن کوچک استفاده شود.

عملکرد ‌iMac جدید با تراشه ‌M1‌ در مقایسه با نسخه قبلی ، 85 درصد سریعتر می باشد. همچنین عملکرد گرافیکی این محصول ، 2 برابر سریعتر از نسخه فبلی می باشد. در اپلیکیشن های خاص مانند Affinity Photo و Photoshop ، تا 50 درصد عملکرد سریعتر را شاهد خواهیم بود. iMac جدید قادر است از پردازنده سیگنال تصویر در تراشه ‌M1 و موتور Neural برای افزایش کیفیت تصویر دوربین 1080p با کاهش نویز بهتر و دامنه دینامیکی بیشتر بهره ببرد.

قدرتمند ترین iMac اپل

iMac جدید دارای آرایه ای از سه میکروفون با کیفیت استودیویی می باشد. همچنین یک سیستم شش بلندگوی قدرتمندتر دارد که از صدای spatial با Dolby Atmos پشتیبانی می کند. ‌این محصول مجهز به دو پورت Thunderbolt می باشد. همچنین پیکربندی 8 هسته ای آن ، دو پورت USB-C اضافی و یک پورت اترنت 1Gbps را در آداپتور برق اضافه می کند. ‌iMac جدید همچنین از یک اتصال مغناطیسی به طول دو متر ، پشتیبانی از Wi-Fi 6 و نمایشگرهای خارجی با رزولوشن 6K مانند Pro Display XDR پشتیبانی می کند.

‌iMac جدید در کنار وسایل جانبی جدید از جمله Magic Mouse و Magic Trackpad و همچنین Magic Keyboard مجهز به Touch ID برای اولین بار ارائه می شود. شروع قیمت مدل 24 اینچی با پردازنده گرافیکی 7 هسته ای ، پردازنده مرکزی 8 هسته ای ، 8 گیگابایت رم ، 256 گیگابایت SSD ، دو پورت Thunderbolt و Magic Keyboard و Magic Mouse از 1299 دلار می باشد.

شروع قیمت مدل 24 اینچی با پردازنده گرافیکی 8 هسته ای ، پردازنده مرکزی 8 هسته ای ، 8 گیگابایت رم ، 256 گیگابایت SSD ، دو پورت Thunderbolt ، دو پورت USB 3 اضافی ، Magic Keyboard با Touch ID و Magic Mouse از 1499 دلار می باشد.

‌iMac جدید در رنگ های سبز ، صورتی ، بنفش ، آبی و نقره ای ارائه می شود. رنگ های زرد و نارنجی مختص مدل 8 هسته ای هستند. سفارشات این محصول از 30 آوریل آغاز می شوند و دستگاه ها در نیمه دوم ماه مه عرضه می شوند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*